Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Air Berlin of German Wings ? - Forum Wereldfietser

Air Berlin of German Wings ?

Heeft er iemand (recente) ervaring met beide maatschappijen ?
Welke heeft je voorkeur ?
De prijzen ontlopen elkaar vrijwel niets (althans voor de vlucht naar IJsland die ik op het oog heb), dus dan geeft de ervaring van fietsers de doorslag.
De Topbonus service card van Air Berlin klinkt interessant, maar is pas voordeliger bij het maken van 3 vluchten of een retour met overbagage (beiden ben ik niet van plan).
Ik ben vorig jaar met Air Berlin van Dusseldorf naar Miami gevlogen, en een half jaar later weer terug, van Los Angeles naar Dusseldorf. Beide keren met twee personen en twee fietsen.

Ik kan niet anders zeggen dan dat het allemaal probleemloos en prettig verliep. Heenweg de fietsen in een fietsdoos, terugweg gewoon wat bubbelfolie hier en daar. Het inchecken verliep plezierig, geen gezeur over wat dan ook.
Beide keren stonden de fietsen na de vlucht, onbeschadigd op ons te wachten bij de bagageband. De prijs was 25 euro per fiets. Ik zou het zo weer doen.

Gijs
Hallo franck,

Afgelopen april (2010) met Air Berlin van Amsterdam naar Malaga gevlogen.
We vonden het een prettige maatschappij, de fietsen in een fietshoes en wat bubbeltjesplastic meegenomen (Euro 25,-)
Alles zonder een krasje over gekomen, dat was een heel nieuwe ervaring voor ons dus...... wij zouden het zo weer doen.

Vriendelijke groet

hans stalpers
Ik zou eerder voor Air Berlin kiezen. Ze zijn veel relaxter met bagage. GermanWings vraagt wanaf de tweede tas bagage bagage geld. Dan kun je alles natuurlijk wel in een grote tas stoppen, die je onderweg als zeil gebruikt om op te zitten tijdens pauzes en kamperen :idea:.
Wij zijn met beiden gevlogen en beide zijn ok.