Behalve dat ik geen kaas eet klinkt de rest van jullie maaltijd ook wel heel erg lekker.
50 gr olie
2 uien
350 gr aardappelen
1 teentje knoflook
1 theel vers geraspte gember (ik had 1 bolletje stemgember, mag meer)
1 eetl fijngesneden citroenschilletjes
1 theel kurkuma
1 kruidnagel (ik had mespunt gemalen)
¼ theel foelie (1 velletje fijngesneden)
1 theel gemalen rozemarijn
1 theel peper
1 theel tijm
700 gr pompoen
3 dl groentebouillon
bosje peterselie
Ui in stukjes snijden en fruiten. Aardappelen in blokjes snijden en samen met specerijen, citroen, gember enz bij de ui doen en goed doorfruiten. Pompoen in stukjes snijden en erbij doen. Met bouillon 15 min sudderen. Peterselie erover.
Er is niet veel over van originele recept (andere hoeveelheden en extra ingrediënten) maar het was heerlijk. De citroenschilletjes waren er erg lekker in (origineel was citroensap). Ik hou van pittig en heb extra rozemarijn, peper en tijm toegevoegd. De pompoen had kortere kooktijd nodig dan aardappels dus recept aangepast. En de hoeveelheden zijn iets anders omdat ik een kleine pompoen had. Smaak zoet-pittig
Ik heb nog één pompoen liggen, weet niet of ik pompoentaart ga maken, (was superlekker) of pompoenkoekjes die ik nog niet geprobeerd heb. Ik vind nieuwe dingen uit proberen wel leuk.
In de tuin ook nog pompoenen liggen maar die zijn mandarijngroot, dat wordt niets meer.
Foto is niet scherp maar ik kan het niet meer over doen, heb de hele pan in mijn eentje opgegeten