Additionally, paste this code immediately after the opening tag: V-brakes vervangen voor MaguraHS33 hydro remmen - Forum Wereldfietser

V-brakes vervangen voor MaguraHS33 hydro remmen

Wie kan mij advies geven.

Kan je op een Giant expedition RS0 uit 2009 / 2010 , met V-brakes ook Magura HS33 hydrolische remmen zetten ?

Is dat een klus die je zelf te doen is of moet de vakman dat uitvoeren ?
Tips......?

grt, Peter
Zou moeten kunnen, al zul je iets moeten hebben om de leidingen te monteren in de kabelklemmetjes (dat kan). Zie verder: http://www.m-gineering.nl/techdex.htm
Wim
P vd Ham schreef:Wie kan mij advies geven.

Kan je op een Giant expedition RS0 uit 2009 / 2010 , met V-brakes ook Magura HS33 hydrolische remmen zetten ?

Is dat een klus die je zelf te doen is of moet de vakman dat uitvoeren ?
Tips......?

grt, Peter

De eerste keer Magura's uitlijnen is een geduldwerkje, met twee onwillige linkerhanden kun je beter een andere vrijwilliger aanwijzen :D
Verder zou het moeten passen. NB de 2010 Magura's hebben heel andere grepen dan de 2011's, als je niet van lullige plestik afdekkapjes houdt moet je de oude hebben :wink:
Beste Peter,

Ik zit zelf in het fietsenvak. Magura remmen zijn zelf te monteren maar als je er nog nooit aan gewerkt hebt zou ik het door en vakman laten doen. Meestal moet de leiding ergens door een framenokje ofzo, dan moet de leiding losgeknipt/geschroefd worden. Daarna moet deze weer opnieuw ontlucht worden en dat is toch vakwerk naar mijn mening.

Groetjes Paul
Paul&Yvette schreef:Meestal moet de leiding ergens door een framenokje ofzo, dan moet de leiding losgeknippen/schroeven worden.
MAgura's komen met links en rechts een meter leiding. De leiding van de rem die je voor monteert moet altijd worden ingekort. Als je dat netjes doet volgens de handleiding kom je doorgaans zonder ontluchten uit
Hartelijk dank allemaal voor jullie ondersteuning.
Ik heb in goed overleg met de fietsleverancier/ vakman, besloten dat hij de magura remmen er op zet.
Ben wel blij dat de magura's er op kunnen. Remt stuk beter.

vr. groet, Peter