Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsweekend met Sauna bezoek - Forum Wereldfietser

Fietsweekend met Sauna bezoek

Nu het weer kouder wordt verlang ik naar een sauna.
Het lijkt mij leuk een weekendje fietsen met saunabezoek te combineren.
Ik heb al het een en ander uitgezocht maar wil eerst polsen of er animo voor is.

Het gaat om 6 en 7 november

Er is een vaste camping zodat je je saunaspullen mee kan nemen (je kan natuurlijk ook badjas en slippers huren).

Zaterdag een route van 46,7 km die eindigt bij sauna Elysium.

Dit vind ik persoonlijk de mooiste sauna die ik bezocht heb, heel groot, je kan er een hele dag elke keer wat anders doen, sfeervol ingericht en met bijv. een heerlijk zoutbad. (Deze sauna doet ook nog mee aan actie 2 voor de prijs van 1 van Optimel).
Na de sauna is het 3,5 km fietsen naar de camping.

De fietsroute loopt langs de Rotte Meren, de Hollandse IJssel, langs de Nieuwe Maas, door het centrum van Rotterdam en langs de Rotte naar de sauna.

Zondag kan je kiezen uit een korte route van 59 km of een langere van 76,4 km.
Beide eindigen bij de camping. De route loopt oa door het waterrijke gebied bij Boskoop.

Als er interesse voor is volgen de details, knooppunten enz.
Als sauna liefhebber klinkt me dit als muziek in de oren. Helaas heb ik dat weekend weer les. Ben benieuwd of hier verder belangstelling voor is.
Een andere optie is dit in maart te doen. De optimelactie zit alle weekenden in november al vol. En twee weken van te voren is misschien kort dag.
Ik vind het een goed idee, met of zonder optimel overigens.
fiets-ster schreef:Een andere optie is dit in maart te doen. De optimelactie zit alle weekenden in november al vol. En twee weken van te voren is misschien kort dag.
Lijkt me een goed plan. Voor mij is die optimel actie ook niet echt van belang. Als ik dan zo vrij mag zijn alvast wat data op te geven dat ik niet kan ;-) 5 en 19 maart heb ik weer les. Andere zaterdagen zou ik wel kunnen.

Nico
Goed plan, pas nog in Bleiswijk geweest, ga ook het liefst in de winter maar dan is het wat minder met kamperen.

Je bedoelt een orndje fietsen vanaf de camping waar eerst de tent op is gezet en dan de sauna in? Ik heb erop gelet, fietsen stallen bij Elisyum is een beetje een minpunt daaro.
Ze hebben 2 grote parkeerplaatsen dan is er toch wel ergens een plekje voor de fiets? Ik heb er nooit opgelet. En ja ik bedoel, tent opzetten, en dan fietsen (de route) naar de sauna. en misschien doe ik het nog wel anders, vrijdag er al heen, route fietsen, rotterdam bezoeken en zaterdag direct naar de sauna fietsen. Maakt ook niet uit, want gezien mijn tempo kan ik toch niet met jullie fietsen. Met knooppunten is dat ook niet nodig toch?

Ik begrijp wel dat het het lekkerste is wanneer het buiten het koudst is. Ik ben dec t/m feb weg, heb nog geen ticket kan ook nog half mrt worden of zo. Dat vind ik zelf ook wel laat.

Ik kan altijd alles hierop zetten en dat jullie eerder gaan, geen probleem.
Hoi sauna liefhebbers, :D

vind het een heel leuk plan en je fiets kan je daar best goed kwijt.
Weekend van november vind ik prima.
Ik heb zelf een bon voor 2 pers. 30% korting sauna bezoek.
Als je op de site van Elysium gaat dan hebben ze ook welkoms bonnen voor de eerste keer sauna bezoek.
Tot in de Sauna :D :wink:
Ik zat nog in de polsen-of-er-animo-voor-is fase. Die was er wel.

Nog voor het plaatsen van eerste bericht ook contact met sauna en camping gezocht, camping liet weten dat ze helaas gesloten zijn. Een kleine camping maakt voor een groep al gauw een uitzondering maar deze niet.

Ik moet nog een halve cursus uitschrijven en mijn reis voorbereiden dus een alternatieve sauna met route voorbereiden zie ik nu niet zitten.

Jammer, maar wel heel leuk dat jullie enthousiast gereageerd hebben!