Additionally, paste this code immediately after the opening tag: x - Forum Wereldfietser

x

x

x
Officieel mogen ze er al jaren niet in, en ik kan me er ook wel iets bij voorstellen. Zelf hebben we met onze tweewielkar in al die jaren slechts een keer een probleem gehad. Conducteurs zijn eigenlijk zowat altijd heel behulpzaam. Wel moet je het natuurlijk niet te dol maken. Doorslaggevend is dat je het zelf snel kunt in en uitladen. De trein mag geen vertraging oplopen. Als duidelijk is dat dat jou ook wat waard is zul je geen gezeur hebben. Wat wel een probleem is, is dat NS het aantal fietsplaatsen aan het reduceren is. Dat zal vaker beteken dat het fietsbalkon al vol is, en dat je met je kar de volgende trein moet nemen.
Mijn persoonlijke opvatting over fietsen en karren in de trein is dat de beste oplossing is dit vervoer duurder te maken (en net als in andere landen: een extra fietskaartje voor een kar). Dan denken mensen een keertje extra na of ze dit wel willen, en het wordt voor de NS aantrekkelijker goede faciliteiten te maken. Nu moeten ze op de fietsen toeleggen, en dat motiveert niet.
Wim
Een opvouwbare aluminium Bob Yak? Die bestaan volgens mij niet. Een BoB is van staal en niet opvouwbaar.
Als je het wiel er uit haalt en de beugel er af dan is hij toch zo compact dat hij in de trein nauwelijks hindert, lijkt me.
Alles wat in een tas past, wordt gratis vervoerd. Een fiets meenemen kost zes euro, maar als je 'm in een tas propt, is het gratis. Formaat doet niet ter zake. Dus even zo'n ding erom:

Afbeelding

En je hoeft niet meer te betalen voor je fietsvervoer, of op te letten of je niet per ongeluk tijdens de spits instapt.

.tsooJ

x

x

x

x
wakkeropdefiets schreef:... ik zie me niet overal mijn fiets en fietskar slopen en dan met 2 voortassen 2 achtertassen een rackpack een stuurtas een hondenkartas en een fiets in tas met hond door een station heen klünen
:lol: :lol: Idd een gruwel.
Foto's plaatsen, handigste, zonder registratie etc. etc: ga naar http://www.imageshack.us/ en upload je jpg-plaatje. Kopieer dan de directe link naar het plaatje en plaats die in je bericht dat je schrijft voor dit forum, het beste op een aparte regel. Selecteer dan deze link in je - nog niet verstuurde - bericht en klik op Img boven je tekstvenster.
Gebruik geen te grote afbeeldingen - zoals die direct uit je camera - want dan gaan systemen protesteren. Iets van 500x500 piux is de max.
Succes,
Leon
Een vriend van me en zijn vriendin die zijn ook op fietsvakantie geweest met 2 BOB karren, maar die hebben ze van te voren zo aangepast dat ze als trolley konden worden neergezet. Heel handig bedacht, scheelt veel ruimte.
wakkeropdefiets schreef:en hoeveel weegt die tas?
2.3kg voor de standaarduitvoering, 3.1kg voor de "Pro" versie met extra padding.
zit je altijd met die tas opgescheept onderweg. handig om te vliegen, maar ik zie me niet overal mijn fiets en fietskar slopen en dan met 2 voortassen 2 achtertassen een rackpack een stuurtas een hondenkartas en een fiets in tas met hond door een station heen klünen
Zoals elke oplossing is ook deze niet "de" ideale oplossing voor iedereen en voor elke situatie. Dat heb ik ook geen moment beweerd.

Echter, voor iemand die, zoals ik, regelmatig met de fiets in de trein stapt om her en der in het land toertochten te fietsen, is het een prima manier om op de reiskosten te besparen en het steeds fietsonvriendelijker beleid van NS te omzeilen.

.tsooJ
Met opvouwbaar bedoelde ik inklapbaar.De bobyak kan met zijn wiel eraf in zijn eigen tas. maar niet als je er zoals ik een wonderbaarlijk bouwwerk van maakt.
ik heb overigens een imitatie bobyak
Voor de duidelijkheid: alleen de imitaties zijn opklapbaar. De originele BoB is star en stevig en staal. Je krijgt hem ook niet in de tas.
Van de Radical Cyclone kun je de wielen en de trekstang afhalen. Dan kan NS je niet weigeren. Maar zoals gezegd, ik heb maar een keer een beetje een probleem gehad, en ook toen kwamen we er uiteindelijk mee weg.
Wim