Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Terugroepactie Optimus Nova branders - Forum Wereldfietser

Terugroepactie Optimus Nova branders

Problemen met de O-ringen kunnen lekkage veroorzaken en hierdoor kan brandgevaar ontstaan bij Optimus Nova en Optimus Nova+ Multifuel Expedition branders, die verkocht zijn tussen januari 2009 en september 2010. Daarom heeft de fabrikant besloten een terugroepactie te doen.

Zie hier voor meer info:
http://www.optimusstoves.com/en/service/nova-recall/
Dank voor het bericht. Goed om te weten dat wij niet de enigen zijn bij wie het hele zaakje in de fik vloog door een afgescheurde o-ring! Die gaat onmiddelijk terug naar Optimus.

Het bericht van Optimus staat nu op http://www.optimusstoves.com/seen/servi ... re-hazard/
Een paar weken geleden een nieuwe Nova Plus gekocht. Na een paar keer open en dicht draaien was bij onze nieuwe Nova Plus de O ring kapot in de fitting, terug naar Bever nieuwe betere(volgens Bever) gemonteerd. Vervolgens bij het eerste gebruik na de reparatie weer de O ring in de afsluiter stuk......Ik heb het nu wel even gehad met Optimus, terug met dat ding!

Ben
ben huve schreef:Een paar weken geleden een nieuwe Nova Plus gekocht. Na een paar keer open en dicht draaien was bij onze nieuwe Nova Plus de O ring kapot in de fitting, terug naar Bever nieuwe betere(volgens Bever) gemonteerd. Vervolgens bij het eerste gebruik na de reparatie weer de O ring in de afsluiter stuk......Ik heb het nu wel even gehad met Optimus, terug met dat ding!

Ben
Precies daarover gaat de terugroep actie, gescheurde o-ring ten gevolge van een braam in het metalen huis (en nog een paar andere fabricage fouten). Bever gaat je niet helpen, gewoon het formulier op de website invullen en er wordt bijna onmiddelijk een nieuwe beloofd door de producent.
Nog even met Bever gebeld, ze waren verbaasd wisten niets van een terugroepactie,(andere buitensportzaken ook niet?) terwijl de recall toch al van 27 september is. Dus tot heden zijn de Nova's daar nog verkocht.....

Ben
ben huve schreef:Nog even met Bever gebeld, ze waren verbaasd wisten niets van een terugroepactie,(andere buitensportzaken ook niet?) terwijl de recall toch al van 27 september is. Dus tot heden zijn de Nova's daar nog verkocht.....
Ben
Dat lijkt me erg slordig. Het gaat hier duidelijk niet om een produkt dat een keer in de honderduizend een beetje stuk gaat, maar kennelijk gaat het per definitie flink mis. Die dingen moeten dus uit de schappen!
Het lijkt me typisch iets om bij http://www.vwa.nl te melden. Ik ga dit niet doen want ik heb niet zo'n brander én ik heb Bever niet gebeld.
Wie doet het even?
Leon
Ik geloof dat ik nog maar wat gastankjes in ga kopen....
Roald schreef:Ik geloof dat ik nog maar wat gastankjes in ga kopen....
Moet je vooral Coleman kopen, dan is de kans op een (steek)vlam nul: bij mijn laatste tankje kreeg ik er tenminste alleen gas uit door het ding in een pan warm water te zetten :roll:
m-gineering schreef: kreeg ik er tenminste alleen gas uit door het ding in een pan warm water te zetten :roll:
:D Dat trucje heb ik eigenlijk alleen nodig als het vriest...
was de propaan zeker op in de fabriek... :D :D
Is gemeld bij de VWA.
Ben
Vreemd dat importeur Jongejans Trading kennelijk geen actie heeft ondernomen.
Het staat wel op hun site, maar hoe hun communicatie naar de dealers is weet ik niet. Zou Bever nu ze het weten contact op nemen met klanten waarvan ze het adres hebben (Bever Card)?
Als Bever en c.s. slim zijn, gebruiken ze dit voor een klein stukje marketing. Dus het lijkt me dat ze de betreffende klanten zullen e-mailen.
Robertjan schreef:Als Bever en c.s. slim zijn, gebruiken ze dit voor een klein stukje marketing. Dus het lijkt me dat ze de betreffende klanten zullen e-mailen.
ze zijn nog veel slimmer en doen helemaal niks, weten ook van niks, of geven voor van niks te weten.
Dat is niet slim. Hier liggen kansen om klanten te binden.