Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie weet een leuke camping in de Vlaamse of waalse Ardennen? - Forum Wereldfietser

Wie weet een leuke camping in de Vlaamse of waalse Ardennen?

Jullie zijn vast beter dan de campinggids.
Ik wil in oktober een paar dagen kamperen in de Ardennen om rondom de kerk een stukje fietsen.
Heeft iemand een goede tip voor een camping?

Alvast bedankt.

Gr.
Betty
Robertville heb ik goed herinneringen aan. Heerlijk gras, geen caravans en een gezellig cafe/restaurant.
Een rustig klein campingkje in Coo, vlakbij Stavelot, Nederlandse eigenaar:
http://www.camping-coo.be/index.php?pageid=1
In de omgeving is het fantastisch fietsen.
http://www.cpbuitensport.com/frame_camping.html
Hier ga ik af en toe heen, vlakbij Houffalize... Nederlandse eigenaar, goed eten én drinken :wink: en mooie plekjes aan de rivier met vuurbak....

Groeten
Eric
Bedankt & Laat maar komen! Want als het weer zo goed blijft zullen Douwe en ik ook een paar daagjes in de regio vertoeven.
In Bertrix mooie camping met goed restaurant en winkeltje. 4 sterren denk ik Heel mooie sanitair en de omgeving is bovendien magnifiek. Wel aardige hellingen in deze streek.
In Houyet is ook een camping in het centrum. Ligt net aan het begin van een fietsroute over een prachtige oude spoorwegbedding

Succes ermme!
Koen
tja, mssh moet je toch iets meer aangeven wat je juist zoekt:
- vlaams of waalse ardennen is bijna een ander land ;-)
- (waalse) ardennen bestaat uit 3 provincies die nogal uiteenlopend zijn:
- provincie Namen: veel kastelen, dichtbewoond
- provincie Luik: meer toeristische provincie met de zwaarste klimmetjes, dichtbewoond, Hoge Venen natuurgebied is prachtig
- provincie Luxemburg: mooiste, dunbewoond, bossen, kortom natuur

zoek je een regio om veel hellingen te doen dan zoek je best naar Malmedy, Coo, Stavelot, Vielsalm

zoek je meer natuur en rust dan opteer je beter voor Bouillon, Virton, Houffalize, Bastogne, Tellin, ...
Dank jullie wel.
Dat zijn een hele hoop tips waar ik wat mee kan.
Nu natuurlijk weer een keuze maken. Maar altijd mogelijkheden voor de herkansing.

Gr.
Betty

ps:
Wanneer ga jij Blanche?
In la Roche en Ardennes ligt een heel prettige camping:

Le Vieux Moulin. Of dit nou zo'n goede fietsomgeving is weet ik niet, wel uitstekend mountainbike terrein.

Natuurlijk komt deze reactie te laat voor jou Betty, maar een goeie tip is altijd handig dacht ik maar zo. :)
Dreelien schreef:In la Roche en Ardennes ligt een heel prettige camping:

Le Vieux Moulin. Of dit nou zo'n goede fietsomgeving is weet ik niet, wel uitstekend mountainbike terrein.

Natuurlijk komt deze reactie te laat voor jou Betty, maar een goeie tip is altijd handig dacht ik maar zo. :)
La Roche is een zeer mooie fietsstreek waar ook de langste helling van België vertrekt en de enigste die een "col" is (Col de Haussire). In de vallei van de camping Le Vieux Moulin loopt ook een zeer mooi weggetje (Cote de Hives) die geleidelijk stijgt en ideaal is om te fietsen. De vallei van de camping is zeer rustig maar toch nog kortbij het centrum

Met pak en zak is het wel een regio die alles behalve te onderschatten is, ik denk dan maar aan de zware cyclosportieve genaamd Criqueilon (www.velomediane.com) die zo'n 3000hms op 160km verzameld in en rondom La Roche (met onder andere Col de Haussire, Cote de Hives, Baraque de Fraiture, ...)
Col de Haussire is goed te nemen; ik peddelde eens op een vouwfiets een paar wielrenners voorbij, toen ik boven was was ik kaduuk. Mooie fietsomgeving nabij La Roche en Ardennes vooral aan de noordzijde richting Barraque de Fraitture(het hart van de Waalse Ardennen).
Herbeumont, met een mooie grascamping pal aan de Semois. Heb daar gekampeerd. Bij slecht weer is er een kantine aanwezig. Geen drukke stacaravan-toestanden.