Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Nepal - Forum Wereldfietser

Fietsen in Nepal

In Februari gaan wij naar Nepal voor een fietsvakantie.
De start is natuurlijk in Kathmandu vanwaar we eerst een rondrit maken naar Bhaktapur en Nagarkot en dan naar Chitwan en Pokhara. (reisduur 3 weken (slechts...))
We willen onze trouwe santosfietsen (str01) hier weer gaan gebruiken. De fietsen hebben ons al goede diensten bewezen op vele tochten in Europa en vorig jaar in Thailand, toch zit ik nu met wat vragen:
De fietsen zijn voorzien van 28" wielen en Schwalbe marathon+ banden is dit ook in Nepal een goede basis?
We nemen natuurlijk wat reserve spullen (binnenbandjes, remblokjes voor de magura remmen en enkele kettingschakeltjes) mee maar ik was niet van plan om een extra buitenband mee te nemen; is dit verantwoord?
Zijn er nog andere tips die bruikbaar zijn voor aspirant Nepalgangers? We houden ons hiervoor aanbevolen.

PaulZ
Hi Paul,
Sounds like a great trip! Your 28” wheels and Schwalbe marathon+ tires are fine for the route that you want to bicycle. As for not wanting to bring an extra tire – it probably won’t be a problem, but it’s a risk that only you can decide to take.

Some websites on cycling in Nepal:
Wereldfietsers Peter Mak en Karin van Toor
Dennis en Marijcke - fietsen Nepal
Mr Pumpy in Nepal
Travelling Two 10 questions cycling in Nepal
and our own site Cycling in Nepal which is more of a photo site
Afbeelding
Hoi Paul,
Voor drie weken moet dat geen probleem zijn, als het materiaal in orde is tenminste :D .
Info over onze reis in Nepal is te vinden op onze site; met ons dagboek en landeninformatie,
met accommodatie, cost of living en afstandstabellen.
Mocht je nou toch in de problemen komen, dan kun je het best contact opnemen met:
Sonam Gurung, eigenaar van Dawn Till Dusk fietsenwinkel in Kathmandu.
Adres: Thamel Mall, Jyatha, Shop no. 42/43
PO Box 19375
Kathmandu, Nepal
tel. 4252446 / 4279062
mob. 9841531117
website: http://www.nepalbiking.com

Zijn juliie van plan van Naubise naar Hetauda via Daman te fietsen (over de Mahendra Highway?) Dta is echt een aanrader!
Veel plezier en mocht je nog vragen hebben, stuur gerust een mailtje (tour.tk@gmail.com) deze kant op. Groeten uit zuid Frankrijk.
Aaldrik en Sonya
Hoi Paul,

Voor 3 weken hoef je geen buitenbanden mee te nemen hoor.
Ik was 2 jaar op reis en na afloop waren de banden nog steeds prima, er nog een stukkie op door gereden, ze hebben er zo'n 22.000 op zitten. Wel goeie banden die marathon XR.
Ik ga half november weer een stukkie fietsen, een maandje Nepal om te beginnen. Ik ga zeker weer eens op jullie site kijken Sonya.

Bernadette
Hello Grace, Aaldrik en Sonya,

thanks a lot!!! got so much info with this. We already have so much fun reading the interessing info you send us. We still got some time since we shall leave februari 2011.
Preparing the bikes reading all interesting stories about amazing nepal + keep up our condition. Tks again.

PaulZ
Nepal is een prachtig land. Vorig jaar voornamelijk gewandeld en een paar dagen een fiets gehuurd in Pokhara waar het prima fietsen is. De weg van Kathmandu naar Pokhara lijkt me geen aanrader, een erg drukke smalle weg met veel bussen.
Een paar keer met de bus afgelegd en ook een paar fietsers gezien.

Met wandelen last van hoogteziekte gekregen maar dat is een ander verhaal.
Afbeelding

Voor verder impressies zie:

http://www.luddo.nl

groet

Luddo
Mooi foto's Luddo, ik krijg er alsmaar meer zin in.
Op de kaart loopt voorbij Pokhara een kleine weg naar o.a. Kusma en Baglung, heb je daar misschien gefietst?
Inderdaad een deel van deze weg gefietst. Als test om te kijken of ik hersteld was van mijn hoogteziekte heb ik de klim naar Sarangkot gefietst. De weg loopt naar 1592 meter. Dit is een zijweggetje van de grote weg naar Beni.

Beni en Nayapul is wel het beginpunt van veel trektochten naar o.a. Annapurna Basecamp, dus ook aardig druk met bussen. De hoofdweg is prima geasfalteerd (in iedergeval tot aan Nayapul). Na Nayapul gaat de weg naar Kusma en Baglung, daarna wordt het volgens mij een gravel track/ jeep trail die verder doorgaat naar Jomson.

Ik heb alleen de vanaf Naundandara de afdaling terug naar Pokhara gefietst en dat ging aardig vlot. De binnenweg naar Naudandra is vanaf Sarangkot onverhard maar met een MTB prima te doen. Er zijn goede fietsen te huur bij Pokhara Moutain bike club aan de noord kant van Pokhara lake side. Gammele ATB's kan je op elke hoek van de straat huren.

Afbeelding
Bedankt. Ziet er goed uit. Niet hoog.
Een fiets hoef ik niet te huren, zoals gewoonlijk neem ik de mijne mee. Ik ga 4-5 maanden in de regio fietsen.

zie www.escapertravels.nl

groet
Ha, met al deze informatie is de voorpret al goed begonnen. http://wereldfietser.nl/phpbb/posting.p ... 14&t=13385#
Ik ga hier even goed voor zitten.
Dank voor de nuttige info; mochten er nog vragen opkomen dan zal ik niet aarzelen ze te stellen!

Paul