Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop: KOGA MIYATA GLOBETRAVELLER 2002 - Forum Wereldfietser

Te koop: KOGA MIYATA GLOBETRAVELLER 2002

KOGA MIYATA GLOBETRAVELLER 2002

Frame 60
Shimano Deore XT 3x7 versnellingen
Wielmaat 28"
AXA SLS slotkabel
Sigma 906 fietscomputer.
Zadel: Selle Royal Lookin gel
Banden zo goed als nieuw.

Uitstekend onderhouden. Heeft onlangs een grondige beurt gehad, alles nagelopen, waar nodig vernieuwd. De enige slijtage is het schuimrubber op het stuur, dat heb ik afgeplakt met rode tape.

Ik doe 'm weg omdat ik hem iets te zwaar vind (19 kilo). Geen wonder, zo'n superieure, degelijke kwaliteit. Maar ik ben 61, wil een iets lichtere fiets.

Kilometerstand 8.135.
Nieuwprijs € 1.956,- (factuur beschikbaar)

Vraagprijs: moet toch wel € 900,- opbrengen, lijkt me een redelijke prijs.

Afhalen (Friesland)

(ik zie niet zo gauw hoe je hier foto's kunt opladen - ik heb de fiets ook op Marktplaats staan:http://link.marktplaats.nl/375939924
balthasar schreef:KOGA MIYATA GLOBETRAVELLER 2002
Ik doe 'm weg omdat ik hem iets te zwaar vind (19 kilo). Geen wonder, zo'n superieure, degelijke kwaliteit. Maar ik ben 61, wil een iets lichtere fiets.
Dat lijkt me geen goede reden om een Globe Traveller uit 2002 weg te doen, als je er lekker op zit. Wat er zwaar is aan die fiets wordt namelijk voor een aardig deel bepaald door de spullen die er aan hangen. Zo'n frame weegt namelijk ongeveer 2 kilo, en daar kun je geen hele kilo op bezuinigen zonder een minder stevige fiets te krijgen. Koop je een nieuwe lichte fiets en hang je er weer alle spullen aan die aan deze WTR hangen dan heb je niet zoveel bezuinigd dan de folder beloofde.
Maar allez, als je alle onderdelen in een lichtere versie kiest en bovendien minder toeters en bellen* dan kun je tegen de 10 kilo blijven, maar dan heb je eigenlijk gewoon een heel andere fiets.

Degene die je oude fiets koopt heeft er een prachtfiets aan, als is er misschien wel te praten over de prijs? Weet je zeker dat het 7-speed is en geen 8?

Leon

*Geen twee zware sloten (die wegen echt!), geen voordrager en zeker geen standaard daaraan, geen verende zadelpen, geen verstelbare stuurpen, lichtere wielen, een lichtere bagagedrager, waarschijnlijk lichtere en soepel lopende banden, een lichter stuur en misschien toch geen achterstandaard - hoewel ik die op jouw fiets ook erg fijn vindt.
Gewicht doet er alleen toe als je klimt (maar dan scheelt het ook wel). Ik zou het recept van Leon toch ook overwegen, inclsief een afslankcursus voor je bagage zodat je zonder voordrager een voortassen op weg kunt. Als je de fiets in Nederland zwaar vindt lopen dan kan dat niet echt aan het gewicht liggen. Ik zou dan denken aan andere banden, en je stuur iets lager en meer naar voren zetten. Dat scheelt flink (tenzij je al heel stram bent) in de trapefficiency en de luchtweerstand.
Wim
Of misschien wordt die wat zwaar om telkens op de fietsdrager te tillen achterop de auto?

Anders zou ik zeggen meer bruin brood met pindakaas, een fiets rolt en dan til je geen gewicht... :) :)