Wat betreft de aankleding van m'n nieuwe lichte randonneur heb ik het hoofdstuk 'bagage' nog opengelaten. Ik ben volop op zoek naar de meest geschikte combinatie van bagagedrager+tas. De randvoorwaarden zijn :
- voorkeur voor bagagedrager, frame heeft de nodige oogjes
- voorkeur voor tas op de drager (liever geen zijtassen)
- bagagedrager zo licht mogelijk
- bagagecapaciteit +/-10 liter, +/- 5-6kg
Ik ben qua drager voorlopig op de Tubus Fly (gewicht +- 330gr) uitgekomen. Dit is de lichtste drager die ik vond, op dat vlak denk ik het optimum te hebben gevonden.
Het probleem nu is dat ik niet direct een geschikte tas voor op de drager vind, omdat de Fly een redelijk smal laadvlak heeft.
Ik vrees dat ik er niet ga uitgeraken, wellicht is de combinatie Tubus Fly+racktop tas een onmogelijkheid, maar wil de vraag hier toch eens voorleggen.
Misschien heeft iemand hier een lumineus idee ?? Of een nuttige eigen ervaring ?
- voorkeur voor bagagedrager, frame heeft de nodige oogjes
- voorkeur voor tas op de drager (liever geen zijtassen)
- bagagedrager zo licht mogelijk
- bagagecapaciteit +/-10 liter, +/- 5-6kg
Ik ben qua drager voorlopig op de Tubus Fly (gewicht +- 330gr) uitgekomen. Dit is de lichtste drager die ik vond, op dat vlak denk ik het optimum te hebben gevonden.
Het probleem nu is dat ik niet direct een geschikte tas voor op de drager vind, omdat de Fly een redelijk smal laadvlak heeft.
Ik vrees dat ik er niet ga uitgeraken, wellicht is de combinatie Tubus Fly+racktop tas een onmogelijkheid, maar wil de vraag hier toch eens voorleggen.
Misschien heeft iemand hier een lumineus idee ?? Of een nuttige eigen ervaring ?