Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tegenslag voor Fietsen voor Burkina - Forum Wereldfietser

Tegenslag voor Fietsen voor Burkina

Minder prettig nieuws. Ik hoord het vanochtend op Radio Noord Holland.

CASTRICUM De 61-jarige Co Kerssens uit Castricum, één van de deelnemers aan de fietstocht tussen Limmen en Burkina Faso, is in Spanje verongelukt.

Hij reed tijdens een afdaling tegen een auto aan en was op slag dood. Reanimatie door toegesnelde artsen mocht helaas niet meer baten. Kerssens was een van de fietsers die 21 augustus vertrok voor een fietstocht van 9.000 kilometer naar Burkina Faso. De groep wilde daar een geldbedrag overhandigen voor projecten.

Het is nog niet bekend of de andere deelnemers de fietstocht zullen voortzetten. Onder hen heerst uiteraard grote verslagenheid.

http://www.fietsenvoorburkina.nl/joomla/

Van het voorjaar heb ik nog even met ze mee gereden, ze waren allemaal ontzettend enthousiast over de reis. Tja, dit wil natuurlijk niemand meemaken. De vraag is of de reis nu door gaat.
Heftig. Ik ken de deelnemers niet persoonlijk maar omdat Limmen mijn geboortedorp is kende ik deze tocht, die vanuit de R.K. kerk was georganiseerd, en wist ik dat ze lang met de voorbereiding bezig zijn geweest. Een aantal weken geleden is de groep vertrokken. Dit zal hard aankomen in het dorp. Ik hoop dat ze voor zichzelf de juiste beslissing kunnen nemen of ze doorgaan of stoppen.
Triest bericht. Was een bekende van mijn vrouw die in Castricum werkt en Co heeft veel met haar gesproken over de tocht.
Een zeer triest bericht, was ze een beetje aan het volgen omdat Limmen deelgenoot is van Castricum en er veel aandacht was op hun voorbereidingen.
Op hun eigen site staat het volgende bericht:

Na het ongeval bij de afdaling van Ronda naar Algeciras, waar door een tragisch ongeval Co Kerssens is overleden, is de gehele groep in grote verslagenheid diezelfde avond in Algeciras (bij Gibraltar) samen gekomen. Ook de Europa-fietsers, waar we diezelfde morgen al afscheid van hadden genomen, hadden zich weer bij de groep gevoegd.

Na een minuut stilte, het delen van elkaars ervaringen en emoties, werd een rondje gemaakt over de vraag:” Hoe verder met de monstertocht naar Burkina Faso”.
Na een nachtje slapen, kwam de groep weer bij elkaar en is besloten in meerderheid de overtocht naar Marokko te maken. Co zou willen dat wij dát afmaken, waar hij zich de laatste 1,5 jaar voor ingezet heeft. Enkele fietsers besloten naar huis te gaan.

Alles bij elkaar een moeilijke beslissing waar we Co zijn aanwezigheid en geestkracht met ons mee zullen dragen. Op het moment van afscheid van Co in Castricum, zal de fietsgroep ook een herdenkingsdienst houden in Marokko.

We leven ten volle mee met Marian, kinderen, kleinkinderen, verdere familie, vrienden en bekenden.