Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Campings in Spanje in oktober - Forum Wereldfietser

Campings in Spanje in oktober

Ik ben van plan om in Oktober nog een fietstochtje door Noord Spanje te maken. Door Catalonie om precies te zijn. Uiteraard wil ik camperen. Nu zag ik via internet dat sommige campings in Spanje half september sluiten. Ik weet dat er in Catalonie veel campings zijn maar ik wil straks niet steeds voor een gesloten hek staan. Heeft iemand misschien ervaring met camperen in Oktober in Noord Spanje?
IK heb even op de camping CD van het Spaans verkeersburo van 2009 gekeken en daar wordt nergens iets vermeld over openingstijden. Helaas...
Op campings.net site vond ik er direct een die "Abierto: 01/01-31/12" was. Dus wellicht staat het bij de anderen ook vermeld.
(vertaald)
Je moet o.a. wel weten dat je soms op Ver más información moet klikken.
Succes!
Leon
Ik heb ooit (in 2000) bij het Spaans verkeersbureau een boekje gekocht waar alle campings van Catalonie in staan. Misschien dat zij dit nog steeds hebben. Wat mij wel opviel als ik naar de openingstijden kijk in dat boekje is dat heel veel campings aan de kust (Costa Brava, dus grofweg ten oosten van Olot) al sluiten eind september, eind oktober. Als ik kijk naar de campings in de Pyreneeen dus van Olot in oostelijke richting tot El Pont de Suert zijn daar heel veel campings wel het hele jaar open. Behalve de campings die op grote hoogte liggen.
Als een camping is gesloten kan je altijd nog in een hostal of pension gaan, dat is niet duur in Spanje.

Ronald
Mooie, handige site Leon. Daar heb ik wat aan. Bedankt.

Ik heb net besloten om toch maar voor zuid spanje te kiezen. Dan heb ik wat meer zekerheid op mooi weer. vanaf Malaga wil ik een rondje door het binnenland fietsen.
Het viel me nu pas op :oops: , dat als je bv in spanje in google maps, 'camping' in tikt. Hij je gewoon alle campings laat zien.
Pas wel op met Google, soms zijn het b.v. campingwinkels e.d. die ze laten zien, controleer goed of de camping wel op de "google plek" ligt

Harry
Vorig jaar niet gefietst maar wel gekampeerd in Zuid Spanje (laatste week september, eerste 2 van oktober). Vooral aan de kust was er al veel dicht maar daar zijn zoveel campings dat er altijd wel 1 wel open is. Of overwintercampings die dus het hele jaar open zijn. Bij de grotere steden is het nog wel wat drukker, op andere campings sta je bijna alleen. Als je wat hoger bent, is het snachts ook al aardig koud.
Verder heerlijk weer gehad op 1 dag stortregen en storm na.
Wij hadden copietjes mee van ik denk het anwb campingboek, daar staat wel in wanneer de campings open zijn.
audrey schreef:... vanaf Malaga wil ik een rondje door het binnenland fietsen.
Mooie streek om te fietsen daar! Let wel op dat van Málaga naar Antequera er geen simpel alternatief naast de autovias (=autoweg, verboden voor fietsen) ligt!

Ook op andere plaatsen in Andalucía ontdekte ik vorig jaar dat er wegen "gepromoveerd" waren tot autovia en dat er voor een fietsbaar alternatief soms tientallen kilometers van de doorgaande route afgeweken moest worden. (wat ook de nodige extra hoogtemeters opleverde)

Als je planning krap is kan dat een vervelende verrassing zijn...

Jan
Jan Koelstra schreef:autostrada (=autoweg, verboden voor fietsen)
Je bedoelt de autovias, inderdaad ellendige wegen omdat er lang niet altijd een voor de hand liggend fietsalternatief is. Spaanse wielrenners storen zich niet altijd aan het fietsverbod want ik heb regelmatig ploegjes op de vluchtstrook van een autovia zien rijden. Zelf heb ik het ook wel eens gedaan als het niet anders kon (onder meer bij Sevilla) maar het is zeker niet aan te raden. Vooral bij afslagen wordt het link en er ligt altijd veel glas en andere troep op de vluchtstrook.

Overigens zou ik me om campings totaal niet drukmaken, geen land waar zoveel goed betaalbare hotels en pensions zijn als in Spanje. Vragen bij een bar is meestal ook een goede manier om een goedkope kamer te vinden.