door
PeeWee » ma 13 sep, 2010 20:27
Ik heb er 1. Was een van de eerste in NL. Bevalt uitstekend. Nog geen problemen mee gehad en de rohloffnaaf bevalt nog steeds prima. Dit weekend met racefietsers in sauerland wezen fietsen. Semi slicks erop, voorvork gelocked en fietsen maar. Ook offroad is het een prima fiets. Destijds was het zo'n beetje de eerste MTB met Rohloff en Excenter. Inmiddels zijn er meer concurrenten. Als de mijne gestolen zou worden dan zou ik misschien wel voor een ander merk kiezen maar dat ligt dan mn aan de nieuwprijs van de Idworx. Goeie fiets maar ook behoorlijk aan de prijs. Voordeel is dat ie 2e hand vaak ook nog prima is.
Of ie heel geschikt is voor trekking durf ik zo niet te zeggen. Een verende voorvork ...? Gewoon dikke banden is wellicht beter. Bagagedrager monteren... kan wel maar het is en blijft wel een mountainbike.
Misschien beter op xxxxplaats kijken naar een Easyrohler. Er staan er een paar op. Ik heb er ook een 2e hands gekocht en nog geen seconde spijt van gehad. ER is echt meer een trekkingfiets dan een MR.
Misschien overbodig maar zorg wel dat je de goede maat fiets koopt. Een verkeerde maat voor een mooi prijsje op de kop tikken is geen goed plan.
Succes