door
123456 » ma 13 sep, 2010 13:19
Leon schreef:willem.m schreef:Maar waar blijven die spannende verhalen en mooie foto's toch?
Veel forumleden hebben eigen sites, blogs en facebookaccounts etc. waarnaar ze middels hun onderschrift linken. Daar staan massa's foto's en filmpjes op en verhalen in.
Leon
Klopt. En jij bent daar gelukkig mee. En daar heb ik verder geen oordeel over. Voor diegenen die zich voorbereiden op een fiets of fietsreis, of graag over fietsmateriaal in het algemeen willen praten, is de WF site namelijk helemaal top.
Voor degenen, en misschien is dat wel een minderheid, die juist de reisverhalen, foto's en filmpjes interessanter vinden, is de WF site karig en vooral lastig te doorzoeken. Die komen daardoor minder aan hun trekken.
Ik vind het bovendien jammer - zie DriesBa - dat als er dan een verslag komt, er weinig wordt gereageerd. Een self fulfilling prophecy krijg je dan: volgende keer geen moeite meer doen. Dat is niet alleen een kwestie van marktwerking, dat ligt ook aan het concept van een forum. Als er een vraag wordt gesteld, dan nodigt dat nu eenmaal uit tot antwoorden, en wil iedereen zijn zegje doen, en daar doe ik ook aan mee. Zulke berichten krijgen dus veel ruimte in de lijst. Een reisverslag roept nu eenmaal wat minder reacties op, behalve een paar keer 'wat goed' en 'wat mooi'. Daarna valt er ook niet veel meer over te zeggen, en verdwijnt zo'n bericht heel erg naar de achtergrond, terwijl de houdbaarheid juist heel lang is. Volg je het nog?
Ik zou natuurlijk kunnen zeggen: start een nieuwe website met allemaal reisverhalen en beeldmateriaal. Maar om dat los te koppelen van de WF site is niet slim gezien het aantal forumleden. Dat zou zelfs zonde zijn!
Is het misschien mogelijk om een meer gepersonaliseerde WF site met RSS feeds te ontwikkelen? Zodat je al naar gelang je interesse alle nieuwe berichten ziet, en zodat je je niet meer door de brij van minder interessante posts hoeft te wurmen?