Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Rotterdam #15 verplaatst naar oktober - Forum Wereldfietser

Rondje Rotterdam #15 verplaatst naar oktober

Afbeelding

Op 19 september rijden we weer een rondje.

Waarheen, waartoe? Het is nog een verrassing, maar zoals altijd:

verzamelen bij de Euromast om 12.00 uur en duimen voor goed weer!

En wie ook eens een route wil uitzetten: graag even aan mij doorgeven.
Buiten is het vandaag droog, maar via de mail regent het mailtjes van mensen die niet kunnen aanstaande zondag.

Aangezien er nu nog geen aanmeldingen zijn, doen we het 15e Rondje een ander keertje!
Hallo fietsvrienden uit de regio (Rotterdam en verder),
Gaat er weer eens een rondje gefietst worden as. zondag? Na de zomerstop en het afgelaste rondje in september wordt het hoog tijd om de traditie leven in te blazen!
Wie doet er mee? Als bestemming stel ik voor om een rondje op Voorne Putten uit te zetten, maar alle suggesties zijn welkom. Ik heb gewoon zin om te fietsen en vind het gezellig wanneer er weer enkele oudgedienden en wellicht ook nieuwe enthousiastelingen van de partij zijn.
Tot zondag?
Jaap
Ik vind het ook leuk om a.s. zondag weer mee te fietsen!
Groeten, Bert
Hebben jullie enig idee hoeveel kilometer het rondje zal worden? Ik doe graag mee. Zal mijn eerste activiteit met Wereldfietser zijn. Ik moet alleen wel mijn dochtertje meenemen achterop de fiets en heel lang houdt zij dat ook niet vol. Moet ik denken aan 2 keer een uur of zoiets?
Het rondje zal ongeveer 70 km zijn. Dat lijkt me erg lang om een kind op de achterdrager te vervoeren, maar je kunt natuurlijk mee starten en besluiten om af te haken wanneer het te lang gaat duren.

In tegenstelling tot de mooie traditie om onder de Euromast af te spreken, vertrekken we deze keer om 12 uur vanaf het metrostation De Akkers in Spijkenisse. Aarzel niet om daar zelf vanaf de Euromast heen te fietsen!

Het is het 15e rondje van R'dam en tijdens de rit zullen we deze mijlpaal vieren met koek en koffie.

Groet,
Jaap
70 inderdaad teveel voor meisje om stil te zitten. Volgende keer dan. Veel plezier!
Vanmorgen in de metro op weg naar Spijkenisse hield ik er nog sterk rekening mee dat ik dit rondje mogelijk alleen met Bert zou fietsen, hij was tenslotte de enige die zijn aanwezigheid op 't forum had gemeld.. Tot m'n verrassing telden we bij De Akkers onverwacht tot vijf en vormden we een aangenaam groepje voor een (letterlijk) schitterend tochtje langs de waterkant van Voorne-Putten.

In ons enthousiasme zijn ook voor de volgende rondjes al wat suggesties uitgesproken en voor 21 november lijkt de bestemming wel bepaald: door de Krimpenerwaard naar de Vlist.
Vriendelijk verzoek aan de webmaster om deze datum op de site te vermelden, ijs en weder dienende.. Nadere info volgt!

Groet,

Jaap
klikt als een mooi plan.
Ik houd de rondjes een beetje in de gaten om 's een keer kennis te maken met de wereldfietsers vandaar.

Waar gaan jullie dan starten en hoe komen jullie weer terug in Rotterdam vanuit de Vlist? Of wordt 't een rondje incl weer terug naar Rotterdam vanaf Vlist?
TravelDuck schreef:klikt als een mooi plan.
Ik houd de rondjes een beetje in de gaten om 's een keer kennis te maken met de wereldfietsers vandaar.

Waar gaan jullie dan starten en hoe komen jullie weer terug in Rotterdam vanuit de Vlist? Of wordt 't een rondje incl weer terug naar Rotterdam vanaf Vlist?

Leuk dat je interesse is gewekt!

We starten het rondje om 12 uur bij de Euromast en we fietsen ook weer terug naar R'dam.

Groet,

Jaap
Dat was een fraai rondje Rotterdam # 15, rondom Voorne-Putten. Het weer was zoals bekend prachtig. In vredig overleg besloten we op voorstel van Jaap – de ene wat later arriverende fietser was net de inspraak misgelopen, maar hij morde níet – om vanaf Spijkenisse linksom te gaan, dat wil zeggen eerst naar het zuiden en dan westwaarts en zo verder, dit voor een andere blik op het eiland dan die tijdens een rondje V.-P. van vorig jaar, naar ik begrijp.

Mij beviel die richting prima: het eerste stuk steeds wat verder wég van huis, zowat dromend over ‘vrije natuur’ met vaag opborrelend vakantiegevoel en de terugweg tegen het decor van scheepvaart en industrie, óp naar huis en maandagse arbeid. Het eerste stuk ging van een leien dakje vóór de wind, steeds bijna langs de waterkant, soms over de dijk met royaal zicht op zeilbootjes, gevogelte en aan de landzijde grazend vee, waaronder een flinke stier die weliswaar een vervaarlijke pose had aangenomen maar voor het overige kalmpjes het schrikdraad van zijn weiland stond te verorberen. Vervolgens door een hoekje van Hellevoetsluis (waar we nog geen koffie mochten, dit na een peiling over de vraag of het onderwerp überhaupt al aangesneden moest worden), via bos & duin langs Rockanje en Oostvoorne. (Daar mochten we wél koffie, na zachte aandrang en lichte dreiging tot muiterij vanuit twee kelen, maar een en ander misschien geheel volgens een geheim plan – en toen ook gelijk goed: wel helemaal 2, met de onvermijdelijke appeltaart, die een redelijke ranking verdient in de WF-appeltaartcontest.)

Verder door de Oostvoornse Duinen met als verrassing na het laatste duintje de aanblik van de industriecomplexen op de Maasvlakte en de weg die daar met een elegante boog naartoe leidt. Er zijn nogal wat mensen die een vreselijke hekel hebben aan dergelijke panorama’s. Zo niet ik. Langs het Oostvoornse en Brielse Meer verder, de wind was zoals dat behoort in de tweede helft van de middag wat gaan liggen. Door een hoekje van Brielle waar we (ik) in een onduidelijk verkeershoekje door een dame vanuit een luidruchtige automobiel in klinkende, doch weinig fijnbesnaarde bewoordingen werden uitgescholden.
Verderop toonde het kerkje van Zwartewaal een fraai staaltje zestiende-eeuws bouwkundig knip- en plakwerk: zo te zien is het achterste deel van de kerk er later aangebouwd, dat is iets hoger met als effect dat het lijkt alsof het voorste deel rechtstandig een stukje de grond is ingezakt. Naar blijkt een Rijksmonument met grote cultuurhistorische waarde. O.

In het dorp Heenvliet (neen, er bestaat geen dorp Terugvliet, ik heb het opgezocht) koos de in de omgeving wonende fietser de weg naar huis: avondafspraak. De rest koerste over oude dijken terug naar Spijkenisse met als hoogtepunt de Konijnendijk die vredig, geflankeerd door bomen maar zonder konijnen, door het landschap slingert. Voor de liefhebbers: aan dit soort dijken is te zien hoe de oorspronkelijke polders als kransen land aan elkaar zijn geschakeld. In het veld ervaarbaar maar op de kaart, dus van boven af, pas echt goed te zien.
In Spijkenisse besteeg een fietser de metro richting huis, de overblijvende 3 deden het laatste stukje naar Rotterdam er nog even bij, ook van een leien dakje.

Met de democratische inslag van alle betrokkenen (in een groep van 5 doenlijk), het fraaie landschap, schitterende zonneschijn, goed gezelschap plus de draadkauwende stier en de luidkeelse dame, was het een gedenkwaardig rondje R. # 15. De jubileumfestiviteiten waren bescheiden, het blok appeltaart mocht er wezen, de slagroomtoef was van een feestelijke omvang.
Kortom: een welbestede middag. Jaap, dank voor je initiatief en de anderen voor het gezelschap.

Gepke.