Schwalbe heeft de gewone Marathon band vernieuwd op een manier waar ik niet vrolijk van wordt: hij heeft nu een rubber anti lek laag gekregen van het soort als ook in de Marathon Plus zit, hoewel niet zo extreem dik. Geschikt voor E bikes zeggen ze vol trots. Het gevolg is dat de band een kleine 20 % zwaarder is - de 26 inch 50 mm band is van 840 naar 970 gram gegaan. Hij zal net als de Marathon Plus vast ook veel minder soepel rollen, en stugger aanvoelen. De oude Marathon was wat mij betreft voor zowat alle doeleinden lekbestendig genoeg, en op een zware stugge band zit ik niet te wachten. Ze dwingen je zo naar de dure banden uit de Evolution serie.
Het goede nieuws is dat de Big Apple lichter, soepeler en sneller gemaakt is. Maar voor wie zoals velen op een 28 inch hybride rijdt zonder ruimte voor Big Apples is dit een schrale troost.
Wim
Het goede nieuws is dat de Big Apple lichter, soepeler en sneller gemaakt is. Maar voor wie zoals velen op een 28 inch hybride rijdt zonder ruimte voor Big Apples is dit een schrale troost.
Wim