Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips voor Sicilië? - Forum Wereldfietser

Tips voor Sicilië?

Wie o wie heeft er tips voor een week Sicilië?
Mooie kampeerplaatsen, routes, restaurantjes en bezienswaardigheden zijn welkom!

We houden van natuur, rust, mooie landschappen, lekker lokaal eten, (wild)kamperen en af en toe een bezienswaardigheid.

Zelf vond ik al deze site http://www.biketravel.net/english/sicily/estarts.shtml

Alvast bedankt!!
hoi Blanche,

een paar aanraders (ik ken niet het hele eiland):

-Parco Regionale Delle Madonie
Wij hebben daar prachtig gekampeerd bij Piano Battaglia (heerlijk als het beneden 35 graden is, dan is het daar begin 20 en heerlijk fris)
- Taormina, een hel leuk stadje
- en natuurlijk de Etna, ook de moeite waard om te beklimmen.

Een paar foto's (gescant van analoog) op mijn site (2002)

Franck
Hoi Blanche,

Op Sicilië vond ik de oostkust erg druk, al vind je hier wel de meeste campings. Langs de zuidkust was het rustiger, en in het binnenland (ik fietste van Palermo naar Agrigento) was het lekker stil in een mooi glooiend tot licht bergachtig landschap. Wild kamperen was in het binnenland en langs de zuidkust geen probleem.

Als je van oud griekse tempels (of hun ruïnes) houdt moet je zeker bij de Valle dei Templi bij Agrigento langs gaan.

Let op dat het kampeerseizoen in Italië erg kort is!

Zie voor een kaartje met de gevolgde route over het eiland mijn reis van 2009 op de website (even doorklikken op de route over het eiland voor een detailkaart).

Jan
Dank voor jullie antwoorden. Aangezien we 'maar' een week hebben, vinden we vliegen toch een beetje te gek. We gaan dit dus keer niet, althans niet naar Sicilië.