Deze discussie zal al wel eens gevoerd zijn maar ik ben benieuwd wat jullie ervaringen/meningen zijn over het volgende:
Al jaren fiets ik met tassen voor en achter en een bagagerol van Ortlieb. Dit gaat op zich prima en ik neem het minimale aan spullen mee een kleine 15 kilo exclusief het gewicht van de tassen. Maar ik vind het gewicht van de tassen met name bij klimmen en afdalen heel storend.
Voelt je fiets daadwerkelijk vrijer aan zonder tassen?
Trekt een fietskar meer of minder dan tassen?
Kan ik nog steeds met 60/65 KM naar beneden suizen?
Met zo weinig gewicht als ik nu al meeneem weegt een fietskar dan wel op tegen fietstassen?
Een eenwieler of een tweewieler als het gaat om stabiliteit en wendbaarheid?
Kan een BOB Yak zo gaan stuiteren dan hij een schaarbeweging maakt naar voren?
Ik zit momenteel te denken aan een Radical Design Cyclone, vanwege zijn gewicht en opvouwbaarheid tijdens vervoer etc.
Graag jullie reacties het zo erg helpen
Met een groet,
Ernst
Al jaren fiets ik met tassen voor en achter en een bagagerol van Ortlieb. Dit gaat op zich prima en ik neem het minimale aan spullen mee een kleine 15 kilo exclusief het gewicht van de tassen. Maar ik vind het gewicht van de tassen met name bij klimmen en afdalen heel storend.
Voelt je fiets daadwerkelijk vrijer aan zonder tassen?
Trekt een fietskar meer of minder dan tassen?
Kan ik nog steeds met 60/65 KM naar beneden suizen?
Met zo weinig gewicht als ik nu al meeneem weegt een fietskar dan wel op tegen fietstassen?
Een eenwieler of een tweewieler als het gaat om stabiliteit en wendbaarheid?
Kan een BOB Yak zo gaan stuiteren dan hij een schaarbeweging maakt naar voren?
Ik zit momenteel te denken aan een Radical Design Cyclone, vanwege zijn gewicht en opvouwbaarheid tijdens vervoer etc.
Graag jullie reacties het zo erg helpen
Met een groet,
Ernst