Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Oslo-Noordkaap - Forum Wereldfietser

Oslo-Noordkaap

ik ben op zoek naar routeboekjes die Noorwegen van zuid naar noord aandoen; zijn er nederlandstalige of engelstalige boekjes hiervan beschikbaar?
Volgens mij is er maar 1 boekje. Die van Frank Pathe. Heb hem gisteren gekocht in Alkmaar. Helaas is hij in het Duits.
Ik had in Noorwegen een kaart van de Noorse fietsersbond met allerlei routes. Daarvan zijn ook afzonderlijke boekjes, heb ik begrepen.
Wim
Da's een goede. Ik ben op wat Noorse websites aan het kijken, en kom er al verschillende tegen die van Lindesnes naar de Kaap gaan. Er is zelfs een bord! :lol:

Afbeelding

Kan geen toeval zijn.

Update: Lindesnes is het zuidelijkste puntje van Noorwegen. En is voor de Noren een populaire route. Zeg maar net als Lands End-John O Groats in Groot Brittanie.
Het record is 7 dagen en 9 uur. Hij deed iets van 380km per dag. :o
dat boekje van Frank Pathe had ik nog niet gevonden, bedankt!
heb het ondertussen ook op de wiki toegevoegd

@Leo,
Ik vind inderdaad ook veel reisverslagen en dergelijke meer maar een routeboekje specifiek voor fietsers heb ik nog niet tegen gekomen (behalve die van Frank Pathe nu). Ik heb geen probleem om zelf een route uit te tekenen maar werken zoals dat van Reitsma of Benjaminse apprecieer ik enorm want dat is een luxe om te vertrekken, zo heb je zekerheid dat: de route fietsbaar is en de route aangenaam is (niet steeds drukke banen).

Allen bedankt voor jullie reacties!
Ik ben twee jaar geleden van Kristiansand naar de Noordkaap gefietst. Bij gebrek aan een routeboekje heb ik op basis van reisverslagen van fietsers die mij waren voorgegaan een route uitgestippeld. In die reisverslagen vertellen zij meestal ook wel wat de eventuele moeilijkheden zijnn, of hoeveel er geklommen moet worden, of of er veel pontjes of tunnels zijn. Zo heb ik dus, zeg maar, mijn eigen 'benjaminse' gemaakt, inclusief hoogteprofielen (nou ja... een indicatie van wat ik per dag zou moeten klimmen). Misschien een optie voor je om het zo te doen? Ik kan overigens eventueel mijn route wel opzoeken en naar je mailen als je wilt.
Palthe vind ik niet altijd even mooi/handig uitgestippeld. We hebben dit jaar aan de hand van zijn boekje voor Zweden een fietstocht in Zuid-Zweden uitgestippeld, maar zijn daar eenmaal in Zweden zelf zeer regelmatig van afgeweken omdat het boekje je over een 'grote' weg stuurt, terwijl er veel mooiere en rustigere alternatieven waren.
JB schreef:Ik ben twee jaar geleden van Kristiansand naar de Noordkaap gefietst. Bij gebrek aan een routeboekje heb ik op basis van reisverslagen van fietsers die mij waren voorgegaan een route uitgestippeld. In die reisverslagen vertellen zij meestal ook wel wat de eventuele moeilijkheden zijnn, of hoeveel er geklommen moet worden, of of er veel pontjes of tunnels zijn.
Zo heb ik het ook gedaan, hoewel het lastiger was, omdat toen WWW nog niet bestond. :)

Ik ben van Oslo naar de Noordkaap gefietst. Op zich is het geen moeilijke route, door het beperkt aantal wegen in het noorden. Heb wel een ommetje gemaakt via de Lofoten en Vesterålen.
JB en Frank,

Moesten jullie een routebeschrijving zelf samengesteld hebben dan ben ik zeker geïnteresseerd hierin. Ik hou een Belgische pintje klaar voor jullie als ik ooit eens op een wereldfietser evenement kom ;-)
Ik had ook al gelezen dat de route van Pathe niet iedereen zijn voorkeur krijgt en grote/drukke banen wil ik toch zoveel mogelijk vermijden want dat kan veel verpesten. In het noorden zal er wel niet veel alternatief zijn maar daarvan lees ik dan ook dat er bijna geen auto's rijden.

Gunter
Ben al effe aan het studderen geweest met een route die niet al te langzaam is.

Oslo - Noordkaap (Slettnes) route
Ik ga even zoeken voor je en dan komt-ie er binnenkort aan. Wil je hem hier op het forum of naar een emailadres?
Ik ben dit jaar (vanuit be) ook naar de Noordkaap gefietst. Ik heb op mijn pc nog wel de gps route staan die ik op voorhand getekend had. Het is wel 'echt' de kust volgen, dus verre van de snelste of kortste route, maar wel een aanrader. Mijn ferry vanuit Denemarken kwam aan te Kristiansand, dat is wel een stuk zuidelijker dan Oslo.

Indien je deze route wilt kan ik hem altijd ergens online zetten voor je (of mailen).
@JB en Liggende Evert
als jullie dit willen mailen, graag! j_deneckere@hotmail.com thx!
Heehoi,

hier vind je mijn route: http://www.fietsersafstappen.nl/liglog2 ... dkaaproute. Eveneens een route via Kristiansand langs de kust, dus veel tunnels en veerboten. Wel erg mooi. Ik heb ook nog ergens een tekstbestand met de vertrektijden van alle veerboten uit deze route.

Veel plezier met de voorbereidingen.

Groetjes,

walter