Additionally, paste this code immediately after the opening tag: electronische rohloff shifter - Forum Wereldfietser

electronische rohloff shifter

Ik wacht op de hydraulische bediening voor Rohloff.

John.
Volstrekt waardeloos natuurlijk. Het systeem lijkt me zwaar. Wat is de betrouwbaarheid? En wat als je meerdere versnelling tegelijk wil schakelen . . .
Leo van Lierop schreef:? En wat als je meerdere versnelling tegelijk wil schakelen . . .
Voor versnellingsbakken geld principieel dat meerdere versnellingen tegelijk alleen bij V=0 lukt ;)
Ik lees dat de batterijen tot 1000 shifts meegaan. Dat houdt dus in dat ik elke dag nieuwe nodig zou hebben en ik me bij lange tochten mag afvragen of ik de eindstreep wel haal... :roll:
Anders gezegd: zonder koppeling met een naafdynamo en een noodschakelsysteem lijkt met het ding al in principe kansloos.
Leon
Leon schreef:
Ik lees dat de batterijen tot 1000 shifts meegaan. Dat houdt dus in dat ik elke dag nieuwe nodig zou hebben en ik me bij lange tochten mag afvragen of ik de eindstreep wel haal... :roll:
Anders gezegd: zonder koppeling met een naafdynamo en een noodschakelsysteem lijkt met het ding al in principe kansloos.
Leon
Shimano Di2 claimt 1000 tot 1600 km fietsen op een lading, en er zijn genoeg mensen die dat meten hebben! (en het kost iets meer als een electrische Rohloff :D )
johntelleman schreef:Ik wacht op de hydraulische bediening voor Rohloff.

John.
ik wacht met je mee. Niet te geloven dat dit er nog steeds niet is.
Zou dat met een enkele hydraulische leiding mogelijk zijn? Of is het toch alleen geschikt om te 'drukken' en heb je dus twee nodig?
Hydraulisch laat zowel trekken als duwen toe. Grootste probleem is denk ik een draaishifter te maken die solide en perfect oliedicht is en compact genoeg.
Zou je het eigenlijk wel hydraulisch willen hebben? Met je remmen kan je in het ergste geval als zo'n leiding lek raakt 1 rem niet gebruiken en heb je die andere nog.
Als de hydraulische leiding van je Rohloff lek raakt heb je toch een zwaarder probleem.
Leo van Lierop schreef:Als de hydraulische leiding van je Rohloff lek raakt heb je toch een zwaarder probleem.
Het schreeuwt er natuurlijk om dat de hydrauliek voor de Rohloff compatibel zou moeten zijn met die van Magura zodat je met dezelfde gereedschappen en leidingonderdelen zou kunnen repareren.
Leon
Leo van Lierop schreef:Zou je het eigenlijk wel hydraulisch willen hebben?
Ik kan geen goed argument bedenken waarom je een hydraulische shifter zou willen hebben. Hydrauliek is mooi als je grote krachten zonder al te grote precisie redelijk onderhoudsvrij over wilt brengen.
Met een shifter breng je geringe krachten over die redelijk precies over moeten komen. Ik zie geen beter 'medium' hiervoor dan een bowdenkabel

Groet,
Eric
Ik ben heel tevreden met mijn Mittelmeyer draaigreep voor racebocht.
Wim
eric190173 schreef:Ik kan geen goed argument bedenken waarom je een hydraulische shifter zou willen hebben. Hydrauliek is mooi als je grote krachten zonder al te grote precisie redelijk onderhoudsvrij over wilt brengen.
Met een shifter breng je geringe krachten over die redelijk precies over moeten komen. Ik zie geen beter 'medium' hiervoor dan een bowdenkabel

Groet,
Eric
Mwa, ik kan vrij goed doseren met mijn magura remmen en inderdaad onderhoudsvrij zijn ze zeker.