Additionally, paste this code immediately after the opening tag: PHD slaapzakken etc sale - Forum Wereldfietser

PHD slaapzakken etc sale

Twee keer per jaar heeft het Engelse PHD een reeks aanbiedingen van hun spectaculair warme en lichte slaapzakken, donzen vesten en jacks. Mensen vragen mij wel eens wanneer dat is: het is weer zover. Zie http://www.phdesigns.co.uk/special-offers.php?cat=79
Als voorbeeld een Minim 300 slaapzak van 600 gram die tot het vriespunt gaat, voor 145 pond, of 165 met Dryshell tijk. Het gaat wel om erg minimalistische ultralight slaapzakken (eventueel zelfs zonder rits) die smal gesneden zijn (als je het vraagt maken ze ze wel wat breder voor je).
Wim
Bedankt voor de tip!
Die Minim 300 ziet er zeer interessant uit! Ook goed om weten dat die solden een tweejaarlijks gebeuren is :)
Erg mooi spullen hoor,

Maar het lijkt te goed om waar te zijn, zulke temperatuur bereiken en tot zo licht...

Volgens de kleine letters zou een slaapzak van PHD bijna een half kilo lichter moeten zijn dan mijn Tatteljee die ook tot -10 gaat (op papier dan...). Toch een mooi website dat je eigen slaapzak kan samenstellen en de nieuwe prijs en gewicht kan zien.

Maar okay de tijk van PHD zal een stuk lichter zijn (daardoor minder duurzaam) maar zou de extra rits en ruime passing van mijn slaapzak echt zo veel uit maken?? Blijkbaar wel dus. Wel lekker een slaapzak op maat maar ik vind de afwerking een beetje lomp :oops: (Tatteljee heb ik heb over dan)

Dus, ga ik maar mijn Tatteljee knippen en plakken of toch maar en PHD bestellen voor de volgende grote reis :evil: ?????

Misschien moet ik toch de claustrofobie een keer overwinnen, schijnt 500g met de slaapzak te schelen en een kilo met de tent :lol:

Feel free to ignore my mindless babblings I'm just brainstorming.....
Lasse schreef:Bedankt voor de tip!
Die Minim 300 ziet er zeer interessant uit! Ook goed om weten dat die solden een tweejaarlijks gebeuren is :)
Halfjaarlijks gebeuren bedoel je ;-)
Tweemaal in het jaar is volgens mij nog altijd om het halve jaar.

Verder blijft het inderdaad geweldig om te zien wat dergelijke lichte slaapzakken nog aan temperaturen aankunnen, naja eigenlijk wat wij mensen in dergelijke slaapzakken aankunnen :)
Het is weer tijd om ons te verlekkeren... :D

Shane, niet kijken naar de min. temp. ratings. Alleen de Limit-temparatuur doet er i.h.a. toe voor heren, en de Comfort-temperatuur voor dames. Helaas is PHD, bijna als enige slaapzakkenfabrikant in Europa, nog niet zo ver... :roll:
Shane schreef:Maar het lijkt te goed om waar te zijn, zulke temperatuur bereiken en tot zo licht...
PHD slaapzakken zijn nog al krap bemeten qua ruimte. Als ik in de mijne lig kan ik de naden goed voelen. Maar daardoor zijn ze relatief ook zo warm. Er zit geen dubbel koord in voor nek en hoofd. De rits is ook korter. Ben je claustrofobisch aangelegd, dan zou ik verder zoeken.
Leo van Lierop schreef:
Shane schreef:Maar het lijkt te goed om waar te zijn, zulke temperatuur bereiken en tot zo licht...
PHD slaapzakken zijn nog al krap bemeten qua ruimte. Als ik in de mijne lig kan ik de naden goed voelen. Maar daardoor zijn ze relatief ook zo warm. Er zit geen dubbel koord in voor nek en hoofd. De rits is ook korter. Ben je claustrofobisch aangelegd, dan zou ik verder zoeken.
Dat was nou juist de stukje informatie die ik zocht, bedankt! Dan maar een ruime slaapzak met een t-shirt aan als het kouder wordt.

@Robertjan: Zo'n temperatuur bereik is idd maar een indicatie, mijn slaapzak was warmer op 3000m met -2 op een drooge nacht dan bij 3 graden op een natte avond in Nederland. Luchtvochtigheid lijkt meer invloed te hebben dan temperatuur.
Precies, daarom is zo'n EN-test handig. Dan weet je namelijk welke slaapzak warmer is in gelijke omstandigheden!!
De geteste temperatuur an sich is niet belangrijk, maar juist het vergelijken tussen slaapzakken onderling wordt er door mogelijk.
Helaas doet PHD niet mee.
Dit is hun verklaring: http://www.phdesigns.co.uk/techtemp.php? Zelf vond ik hun temperatuurrating een tikje optimistisch, maar anderen vinden van niet. Daarom suggereer ik ook de Minimus 300 als een zak die voor velen in gematigde klimaten precies goed kan zijn. Over de maat kan ik alleen maar herhalen dat ze bereid zijn je slaapzak op verzoek en zonder meerprijs wat breder te maken. Warmer wordt hij daar niet van (misschien is dat wel waarom ik hun rating wat optimisitisch vond: die van mij is extra breed). Maar goed, het zijn heel hoogwaardige maar ook heel minimalistische slaapzakken voor grammenjagers en voor echte expedities. De gratis lunch bestaat niet.
Wim