Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Easyjet - Forum Wereldfietser

Easyjet

Traject: Schiphol - Praag (retour)
Datum: Juli 2010
Vervoerstarief fiets: 25 euro enkele reis, 50 euro retour
Toegepaste verpakkingswijze fiets: Fietsdoos. Op de website staat dat een fiets in een hoes of doos verpakt moet zijn. Bij de incheckbalie werd mij echter verteld dat de fiets perse in een doos verpakt moest worden en anders niet geaccepteerd werd. Die rol bubbeltjesplastic had ik dus voor niks meegenomen. Op Schiphol kan je een fietsdoos kopen voor 23 euro(!!!). Er waren op dat moment nog 2 fietsers die met Easyjet vlogen, die ook hun fietshoezen moesten vervangen voor een doos. Voor de terugreis vanuit Praag had ik een doos bij een fietsenwinkel gehaald.
Fiets tevoren aangemeld?: Ja, via internet tijdens het boeken van de vlucht.
Ervaringen: Goed. Ondanks het gedoe bij het inchecken met die fietsdoos vind ik dat ik goed behandeld ben. Mijn fiets werd meteen opgehaald door het personeel en heeft geen schade opgelopen tijdens de vlucht. De doos was ook nog geheel in tact. Ook in Praag zeer vriendelijk behandeld.
Helaas had ik zowel op de heen- als terugreis een uur vertraging.
Op de website van Easyjet staat:
(1) Vervoer van fietsen:
* De fiets moet in een doos of zak verpakt worden
* Slechts één fiets is toegestaan per doos of zak
* Geen andere items mogen in de doos verpakt worden (b.v. kleding)
* Het stuur moet parallel op het frame staan
* De pedalen moet parallel langs het frame staan of verwijderd worden

Je kunt die € 23 voor die doos dus gewoon terugvorderen bij Easyjet want bij de incheckbalie kennen ze blijkbaar hun eigen regels niet eens.
Ik heb helaas het bonnetje van de fietsdoos niet meer......
Wel zal ik even een klacht indienen bij Easyjet. Dat mens bij de incheckbalie zei trouwens dat alle vliegmaatschappijen die vanaf Schiphol vertrekken een fietsdoos verplicht stellen. Het had geen zin om dit tegen te spreken.
Ik neem vrijwel altijd een uitdraai mee van de voorwaarden.
Zo kan je het baliepersoneel op de hoogte te brengen van de eigen regels. :wink:
Tja, als een fiets al niet eens gewoon mee mag bij "Easy"Jet (hebben ze niet de 'n' vergeten: EasyNjet?), dan hoef ik überhaupt niet met hun mee. Slechte reclame. Hoewel ze bij de KLM ook niet al te snugger zijn, kennen ze daar tenminste nog hun eigen regels (met hangen en wurgen).
Robertjan schreef:Tja, als een fiets al niet eens gewoon mee mag bij "Easy"Jet (hebben ze niet de 'n' vergeten: EasyNjet?), dan hoef ik überhaupt niet met hun mee. Slechte reclame. Hoewel ze bij de KLM ook niet al te snugger zijn, kennen ze daar tenminste nog hun eigen regels (met hangen en wurgen).

De incheckdames op Schiphol zijn vaak niet in dienst van een luchtvaartmaatschappij, maar van een afhandelaar die de afhandeling verzorgd voor tal van luchtmaatschappijen. Soms zien de dames door alle verschillende regels door alle bomen het bos niet meer en houden zich dan vast aan regels die niet gelden voor de betrokken maatschappij. Zorg dus altijd dat je de methode-Blanche achter de hand hebt.
Op 1 augustus jl. zijn we met Easyjet vanaf Dortmund naar Krakow gevlogen.

De fietsen hadden wij vantevoren aangemeld. De kwetsbare delen van de fietsen hebben we verpakt met bubbeltjesfolie. Daarna de fiets in een fietshoes die we deels hebben dichtgeplakt met duc-tape. De fietsen konden hierdoor gewoon rijden.

Zonder problemen zijn de fietsen mee naar Krakow gegaan. Geen schade, ook niet aan de fietshoezen.

Het ligt dus kennelijk inderdaad aan het grondpersoneel.
Ik vlieg deze zomer met Easyjet (naar Basel). Het is altijd goed (geruststellend?) om ervaringen van anderen zijn, dus als er nog anderen zijn die met Easyjet gereisd hebben laat maar komen.