Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Garmin Nuvi 550 en E-werk + accupack 461A - Forum Wereldfietser

Garmin Nuvi 550 en E-werk + accupack 461A

Ik wil graag mijn Garmin Nuvi 550 via een B&M E-werk + B&M accupack 461A aansluiten op een SON-dynamo. De Nuvi laadt als ie met USB 5V is aangesloten op de computer netjes op. In mijn beleving gebeurt dan hetzelfde als de Nuvi van de E-werk+accupack diezelfde 5V krijgt aangeboden. Maak ik een denkfout of kan ik al fietsend inderdaad zowel laden als navigeren?
marcelvanderweijden schreef:Ik wil graag mijn Garmin Nuvi 550 via een B&M E-werk + B&M accupack 461A aansluiten op een SON-dynamo. De Nuvi laadt als ie met USB 5V is aangesloten op de computer netjes op. In mijn beleving gebeurt dan hetzelfde als de Nuvi van de E-werk+accupack diezelfde 5V krijgt aangeboden. Maak ik een denkfout of kan ik al fietsend inderdaad zowel laden als navigeren?
Hij staat niet in de compatibiliteitslijst van B&M, maar als de nuvi wil navigeren als hij aan de pc hangt moet het volgens mij lukken
Ik reageer op een heel oud bericht, waar echter mijn inziens nog geen goed antwoord gekomen is.
Ikzelf heb rondgefietst met een nuvi 550 gekoppeld aan een E-werk. Het is niet mogelijk om de nuvi 550 zonder meer aan de E-werk te koppelen. De nuvi gaat dan in de "computer modus". Ik heb dit opgelost door de 12Volt adapter voor de auto te koppelen aan de E-werk. Er is ook een andere technische oplossing. Die staat beschreven op de site http://pinouts.ru/GPS/garmin_nuvi_power_pinout.shtml. Ik ga deze zomer die oplossing proberen. Nog een andere opmerking. De nuvi schakelt zichzelf uit, als de spanning weg valt, dus als je te langzaam trapt. Dat is erg vervelend als je niet zo hard fiets (langzamer dan 15km/h), bv. omdat je een zware fietskar achter je hebt en tegelijkertijd bergop moet fietsen. Een bufferaccu of een tweede accu is m.i. een must. Korte onderbrekingen vangt de fietsdynamo zelf op. Ikzelf had een minigorilla meegenomen. Al met al is de nuvi 550 een mooi toestel om mee te fietsen: groot scherm en toch niet te groot, redelijke accu (dim het scherm), geluid, waterdicht, gemakkelijk routes te maken en nuttige punten etc. Het nadeel van de batterijen is op te vangen door bv. een E-werk met bufferaccu of een tweede accu en 's avonds nog eens bijladen. Natuurlijk kun je ook zelf een accupack maken met van die koopbatterijen.