Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Versturen van fietsdoos in Thailand - Forum Wereldfietser

Versturen van fietsdoos in Thailand

Heeft er iemand ervaring met het versturen van een kartonnen fietsdoos?
Wij gaan eind dit jaar naar Noord Thailand en Laos. Probleem is dat we een andere vertrekplaats hebben bij de Heen en Terugreis. Aankomst Chiang Mai - Vetrek vanuit Udon Thani.

Ik dacht misschien om onze kartonnen fietsdozen te versturen vanuit chiang Mai naar een adres in Udon Thani. Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja wat zou daarvan de kostprijs ongeveer zijn?

Tips van leuke geusthouse ook steeds welkom!
Dat zou ik toch anders aanpakken. Immers, waar stuur je het dan naar toe? Willen ze in een guesthouse wekenlang een lege doos voor je bewaren, als ze al begrijpen wat de bedoeling is?

Dus, fiets verpakken in bubbeltjesplastic o.i.d. of een fietsdoos halen bij een lokale fietsenhandel en die is er ongetwijfeld in Udonthani.
In Thailand kan veel georganiseerd worden, dus ook het transport van een fietsdoos.
Mijn fiets gaat echter nooit in de doos tijdens mijn vele vluchten die ik maak, omdat een doos schijnbescherming biedt en onvoorzichtig gedrag tijdens het laden uitlokt.
Lekker makkelijk voor de beladers als platte tussenlaag in een container boven op de koffers en vervolgens er een partij loodzware Samsonites bovenop smijten. Niet bepaald goed voor je fiets: zeker niet bij turbilentie tijdens de vlucht.
Haal je derailleur eraf of bescherm de derailleur goed. (als je geen Rohloffnaaf hebt). Vervolgens beschermend materiaal om je fiets en in de VK-Hoes. Het materiaal doe je in Chiang Mai bij het afval en de VK-hoes vouw je op tot een klein en plat pakketje. geen enkel probleem om mee te nemen op je fiets. In Udon Thani scharrel je weer wat beschermend materiaal op.
bert sitters schreef:VK-Hoes
Heeft zo'n ding tegenwoordig een handige vorm? Het zou namelijk een geweldig tentonderzeil kunnen zijn; bijna jammer dat je in Thailand geen tent nodig hebt.
Leon
Ik gebruik 'm als tentonderzeil op m.n. de plek waar ik zelf lig. De rest van het grondzeil wordt stukken minder belast en vind ik dus niet zo belangrijk.
Wel let ik er op dat 'ie niet uitsteekt natuurlijk.
Leon schreef:bijna jammer dat je in Thailand geen tent nodig hebt.
Dan kan ik je toch het kamperen in de nationale parken van harte aanbevelen hoor !
En meestal zit je dan hoog genoeg zodat de temperaturen 's nachts genoeg afkoelen om comfortabel te kamperen.

Lege doos rondsturen in Thailand lijkt me waanzin.
In Udon Thani vind je vast en zeker een andere doos, no plob'lem.

Tips voor leuke guesthouses:
Die vind je zelf.
Gooi je Lonely Planet weg, zo ben je al niet gelijk gefocused op die ene wijk waar alle backpackertjes zitten. Durf een straat of twee verder te rijden dan de perimeter van de andere toeristen, en vaak ontdek je zo echte pareltjes.
Het opsturen van je fietsdoos in Thailand gaat prima.
Fietsdoos zo klein mogelijk opvouwen, hiermee naar het (hoofd)postkantoor, en je stuurd hem op naar je (hotel?)in Udon Thani. Kost een paar euro
Uiteraard goed het adres vermelden.!
Het is wel verstandig dat je ze in Udon Thani op de hoogte stelt en een boeking doet als je dat nog niet hebt gedaan.

succes Dirk
koenie schreef:
Leon schreef:bijna jammer dat je in Thailand geen tent nodig hebt.
Dan kan ik je toch het kamperen in de nationale parken van harte aanbevelen hoor !
En meestal zit je dan hoog genoeg zodat de temperaturen 's nachts genoeg afkoelen om comfortabel te kamperen.
In de nationale parken kun je ook tenten, slaapzaken, matrasjes en kussentjes huren. Bij de kampeerterreinen is vaak een restaurantje en een stalletje met koud bier. Vaak wordt je echter door je buren uitgenodigd voor de maaltijd.