Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nazomerweekend 2010 - Forum Wereldfietser

Nazomerweekend 2010

Volgende week (27 t/m 29 augustus 2010) is weer het nazomerweekend, en aangezien daar nog geen draadje over was open ik deze maar eens.

Ik denk eraan om er donderdag en vrijdag in 2 dagen vanuit Vianen (via Utrecht) naar toe te fietsen en onderweg ergens mijn tent op te zetten. Volgens de fietsrouteplanner is het ongeveer 185 km, dus dat is mooi te doen in 2 dagen. Wie heeft daar nog meer zin in? Misschien kunnen we dan wat afspreken om samen te fietsen.
Nou, vanuit Bergen op Zoom 250km. Vrijdagochtend moet ik nog in Breda zijn tot 12 uur, dus dat ga ik niet redden. Dat wordt dus met de auto naar de camping.
Helaas kunnen wij niet aanwezig zijn. Maar iedereen heel veel plezier gewenst en goed weer.

Nico
Het is inderdaad een takkeneind weg, zeg! Betekent voor mij niet fietsen, zoals gebruikelijk naar onze vaste nazomerstek op de Harskamperdennen. Nu moet je als Wereldfietser wel wat gewend zijn, maar het weekend valt voor mij net tussen twee reizen in. Dus supersnel snel kleding wassen, bagage overpakken en zaken thuis afhandelen.
Inderdaad Bert, voor velen is het ver weg, maar voor anderen weer niet. Je weet dat we ook veel actieve leden in Groningen hebben. Vandaar eens wat anders en een keer niet de Harskamperdennen.
Overigens wel luxe hoor zoveel reizen achter elkaar, je begrijpt mij jaloezie ....
Komt Groningen massaal?
Ik weet het niet. Ik mag nog niet fietsen van de fysio. Maar een avondje gezellig eten is ook niet weg, als ik de auto mee kan krijgen.
Wim
Wanneer het weer redelijk is ben ik van plan om te komen, lijkt me leuk met zoveel fietsers een weekend kamperen.

Nou ja zeg.... afstand, ik kom helemaal vanuit WInschoten naar HvH voor het jongerenweekend en es een keer naar Rotterdam voor een beurs en mij hoor je toch ook niet klagen :P Fiets in de trein en het ongemak vergeten :P
Ik ben erg benieuwd naar de lezingen (wie en waarover) en de fietsroute voor zaterdag (aangezien we dit weekend ook in Groningen/Drente fietsen). Weet iemand al iets meer?
Ik zie dat het nazomerweekend bij Elim is. Als het Drentse Elim een beetje kijkt op dit Elim, dan is het daar goed toeven!

Afbeelding

Fietsen naar Elim was ook niet verkeerd (zie hier)

Afbeelding
Volgens ingewijden woonde er een generatie terug nog een 'brommerbende' met nogal losse handjes in Elim. :wink:
Blanche schreef:Volgens ingewijden was Elim woonde er een generatie terug nog een 'brommerbende' met nogal losse handjes. :wink:

Ha die Blanche,

Jij hebt goede contacten met Drenthe!
Tja ik ken een Hoogevener :wink:
Maar ik heb me laten vertellen dat het tegenwoordig weer rustig is. :lol:
jimvdberg schreef:Inderdaad Bert, voor velen is het ver weg, maar voor anderen weer niet. Je weet dat we ook veel actieve leden in Groningen hebben. Vandaar eens wat anders en een keer niet de Harskamperdennen.
Overigens wel luxe hoor zoveel reizen achter elkaar, je begrijpt mij jaloezie ....
Jim,

Als Groninger waardeer ik het zeer dat er ook een keertje deze kant op gekomen wordt. Ik was ook graag aanwezig geweest ware het niet dat goede (fiets)vrienden van mij komend weekend een groot feest geven. 'Hoe kunnen ze dat nou doen?' hoor ik je denken. Tsja, ik weet het ook niet maar het is nu eenmaal zo, en ik heb de keus voor hun gemaakt.
Ik hoop dat dit er niet toe leidt dat er niet weer iets in het noorden gedaan wordt. Ik weet dat verschillende mensen van het rondje Groningen wel willen komen.

En Blanche... mocht je tijdens je Noordelijke rondje door Baflo komen, dan ben je natuurlijk welkom voor koffie, thee of een alcoholische versnapering (afhankelijk van het tijdstip van de dag)
Blanche schreef:Volgens ingewijden woonde er een generatie terug nog een 'brommerbende' met nogal losse handjes in Elim. :wink:
Niet alleen een brommerbende...........
Persoonlijk vind ik het niet het aantrekkelijkste deel van de regio. Ongeveer vergelijkbaar met Amsterdam, industrieterrein-west/Ruigoord?????? :wink:
DriesBa schreef:
Blanche schreef:Volgens ingewijden woonde er een generatie terug nog een 'brommerbende' met nogal losse handjes in Elim. :wink:
Persoonlijk vind ik het niet het aantrekkelijkste deel van de regio. Ongeveer vergelijkbaar met Amsterdam, industrieterrein-west/Ruigoord?????? :wink:
Pfff. Ik zie een natuurgebied, een mooie camping, mensen die hun best doen om een fantastische maaltijd te koken .......
:D :D :D :D :D
Tot gauw,

Rutger
Hollandscheveld met zijn rijke historie is ook niet ver weg ;)

Ik kom graag mee-eten en vergaderen, maar de rest van de tijd moet ik op een zootje mtb-ers passen in het Assense
HansvanderVeeke schreef:Ik was ook graag aanwezig geweest ware het niet dat goede (fiets)vrienden van mij komend weekend een groot feest geven. 'Hoe kunnen ze dat nou doen?' hoor ik je denken. Tsja, ik weet het ook niet maar het is nu eenmaal zo, en ik heb de keus voor hun gemaakt.
Hier idem, zij het hier een klein feestje. Tot een andere keer, dan ook weer wat dichterbij?
Leon
Rutger schreef:
DriesBa schreef:
Pfff. Ik zie een natuurgebied, een mooie camping, mensen die hun best doen om een fantastische maaltijd te koken .......
:D :D :D :D :D
Tot gauw,

Rutger
Ik bedoelde het ook niet zo erg....... meer ironisch(tot uitdrukking gebracht in vraagtekens en een vette knipoog), alles na jouw pfff geloof ik toute de suite, maar je gaat toch ook fietsen? En niet alleen om de camping?
Als je niet ver van een bepaalde streek woont, zoals in dit geval ik, dan kijk je met iets meer precisie naar een gebied en dan zijn de bossen boven Emmen(Hondsrug/Westerbork/Rolde en westwaarts tot aan Gees en ook omgeving Ruinen, Diever, Dwingeloo after my opinion wel het aantrekkelijkst......om te fietsen. Omgeving Elim/Hollandscheveld is dan minder gewild. By the way de boerenopstand, waarbij de "vrije" boerenpartij van boer Koekoek werd opgericht, vond plaats in Hollandscheveld. Echter de grote verzetsheld Johan Post kwam ook uit dat gebied. Een fietsgebied blijft een persoonlijke voorkeur. :wink:
Er wordt een dialezing gegeven over Sri Lanka.
Plus de prijsuitreikingen van de foto- en veralenwedstrijd. De winnaars lezen voor uit eigen werk.