Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje/Weekend Groningen 12 september - Forum Wereldfietser

Rondje/Weekend Groningen 12 september

Beste mensen,
Bij het rondje van augustus is er al melding van gemaakt. Zullen we er nog een keer een weekendje van maken voordat de herfst zijn intrede doet? Bij deze dus.
Wie weet er een mooie route met een of twee leuke, rustige, sfeervolle enz enz camping(s)? We gaan natuurlijk alleen bij voldoende belangstelling en een redelijke weersvoorspelling.
Misschien is het mogelijk om dit weekend te combineren met het rondje wat Jan al heeft uitgezet rond Steenwijk. Heb je een idee of een goed plan, laat het weten via dit forum!
Plan 2 is natuurlijk gewoon een rondje vanaf het station in Groningen.

Tot ziens op 27/28/27 augustus bij het Wereldfietsers Weekend in Elim

Ineke Valster
0594-518316
Hoi Ineke,

Lijkt ons leuk om mee te gaan :!:
Wij zijn van de partij.

Ronnie en Linda
Ons lijkt het ook harstikke leuk om bij een beetje prettig weer samen een weekend te fietsen en kamperen. Een leuk rondje is snel bedacht. Even afwachten of er voldoende animo is, maar op ons kun je rekenen.

Geke en René
Ik ben ook van plan om te komen, afhankelijk van de planning e.d. van school.
Heb ook een familiefeest dat weekend, maar ga eerlijk gezegd liever mee fietsen en kamperen. Bij mooi weer moet mijn familie zonder mij feesten heb ik besloten.
Was zelf voor de vakantie nog een weekendje in Westerwolde. (Sellingen/Bourtange, die omgeving), was weer zeer verrast hoe mooi het daar is! Is zeker iets voor een weekend, want in 1 dag heen en weer te veel. Cilia
Fleurke schreef:Was zelf voor de vakantie nog een weekendje in Westerwolde. (Sellingen/Bourtange, die omgeving), was weer zeer verrast hoe mooi het daar is! Is zeker iets voor een weekend, want in 1 dag heen en weer te veel. Cilia
Is een zeer mooi gebied en vooral rustig. Je kunt uren fietsen op ruilverkavelingsweggetjes en fietspaden zonder een auto tegen te komen.
Wat me vooral tijdens een tocht naar Nieuw-Statenzijl, bij een supermarkt in Nieuweschans, opviel dat er veel Trekkingfietsen(15) onbeheerd bij een supermarkt stonden met alle kostbare spullen er nog op. de bezitters waren aan het winkelen in de supermarkt en hadden geen zicht op hun vehicles. Het waren alle afzonderlijke paren of 4-man groepjes, die de fietsen gewoon stalden, zonder dat er iets gebeurde. Blind vertrouwen of ze hebben diefstal daar nog niet in het woordenboek staan. Gemotiveerd door de anderen plaatste ook ik mijn fiets er gewoon tussen zonder de kostbare spullen af te nemen.
Mijn deelname hangt nu af van 1 ding en dat is het weer. Ik heb te horen gekregen dat ik pas de 13e mijn eerste lessen heb :P

Met een beetje mazzel kan ik de zomervakantie dus nog afsluiten met een lekkere kampeertrip.
Hoi Ineke,

In verband met andere verplichtingen kan ik zelf alleen op 12 september.
Ik heb een rondje op het oog vanaf het station Steenwijk (of mijn thuisadres) via de Eese naar Steggerda, richting de Hoeve en dan langs de Linde naar Driewegsluis, Ossenzijl, Blokzijl, via de pont van Jonen richting Giethoorn, Onna. Aldaar kunnen we dan nog genieten van iets lekkers. :P Afstand is ongeveer 75 km.
Ik hoor wel of de overige fietsvrienden het een goed idee vinden!

groet,
Jan
Beste mensen, door omstandigheden (sterfgeval in de nabije omgeving en rugklachten) heb ik de laatste tijd niets van me laten horen, maar als mijn rug een beetje meewerkt gaat het volgend weekend wel lukken. (hoop ik)
Zo te zien is er voldoende belangstelling om er nog een keer een weekend van te maken. Nu nog een route en overnachtingsplekken. Ideeen zijn er genoeg dus rest ons alleen nog de definitieve keuze en organisatie.
Jammer Jan dat jij er alleen op zondag bij kunt zijn, maar misschien is het een idee om weer op vrijdag in Appelscha (Wilhelmina Hoeve in Elst) te kamperen en vandaar uit op zaterdag via een omweg ( Drents-Friese Wold of via de Havelterberg? ) richting Steenwijk te rijden. Wie weet een leuke (boeren-/natuurcamping) in die omgeving? Op zondag kunnen we dan het rondje Steenwijk van Jan fietsen en met de trein naar Groningen terug. Als je met de auto komt, kan je die natuurlijk ook in Appelscha achterlaten en dan van Steenwijk naar Appelscha terug fietsen.
Ook de omgeving die Cilia voorsteld is een goede optie. Heeft iemand een idee voor een mooie route en campings in die omgeving? En wie wil de organisatie van dat rondje op zich nemen? (even de campings bellen) Ikzelf heb deze week nog een cursusdag waarvoor ik nodige voorbereidingen moet treffen en heb het dus een beetje te druk.
Laten we even het eea via dit forum communiceren.

Groeten Ineke Valster
Het Drents Friese wold is een schitterend mooi natuurgebied om doorheen te fietsen. Maar is dat niet heel kort, Appelscha ligt praktisch aan het Drents Friese wold en aan het einde daarvan is het niet zo gek ver naar Steenwijk, het moet wel een redelijk tochtje zijn he :P

Het is voor mij te kort dag om een route naar Sellingen e.d. uit te zetten plus de rest, maar dat wil ik volgend jaar wel doen :D dan is daar ruim de tijd voor.
Er is een kleine camping in Kallenkote, dat is 3 km bij mij vandaan.
Verder zijn er nog 2 SVR campings in Onna , dat is ongeveer 1 km bij mij vandaan.

Jan
Wat zou kunnen als de voorkeur Westerwolde wordt: zaterdagochtend vertrekken uit Groningen, dan gedeeltelijk de LF 9 volgend naar Wedde, daar is een heel mooi natuurkampeerterrein bij een boerderij, uitsluitend voor tenten, er is een houtvuurkachel(we kunnen dus een vuurtje stoken en een keuken met 4pits gasstel en koelkast waar gekookt en gegeten kan worden bij slecht weer. Niet zo heel groot, maar wel heel knus. Zondag zouden we dan nog verder naar het Zuiden kunnen afzakken tot pakweg Ter Apel en dan weer met een bocht terug naar Groningen.
Steenwijk is natuurlijk ook een mooie omgeving.
Ik hoor wel wat het word,als de voorkeur Westerwolde is wil ik de route wel verder uitwerken. Heb het zoals boven beschreven in juni gefietst. Weet niet meer precies hoeveel km's het was, maar zeg gemiddeld 80km per dag.
Cilia
Lijkt me ook een goed plan Cilia en alvast bedankt voor het aanbod. Laat iedereen maar weten waar de voorkeur naar uit gaat. We doen gewoon "meeste stemmen gelden". Zijn er ook mensen die liever vrijdag al vertrekken of is de zaterdagochtend juist een goed (relaxed) idee?
Ik ben benieuwd.

Groeten Ineke
Hallo allemaal,

We hebben al veel (leuke) routesuggesties gezien, maar wat gaan we nou doen? Als we het weekend inderdaad willen kamperen moeten we toch bijna een keus gaan maken. Onze voorkeur gaat uit naar Appelscha op vrijdagavond en dan op zaterdag via een leuke route (bijvoorbeeld over het Fochtelooerveen, Diever en Dwingeloose hei) naar Steenwijk te fietsen zodat we op zondag het rondje Steenwijk kunnen fietsen.
Wie biedt (zelfde of wat anders)? Meeste stemmen gelden?!

Ronnie en Linda :lol:
Hallo,

Ik ben het eens met Ronnie, en wat mij betreft verzamelen we dan gewoon op camping Wilhelmina hoeve. Wanneer er nog mensen vanuit Groningen fietsen dan sluit ik mij daar graag bij aan om vanaf Groningen naar Appelscha te fietsen.

Ben nu trouwens wel flink verkouden, hopelijk ben ik vrijdag beter anders denk ik dat ik verstek moet laten gaan. :evil:
Ik had graag mee willen fietsen maar het gaat me helaas niet lukken. Hoop er het volgend rondje Groningen weer bij te zijn. Veel fiets- en kampeerplezier!
Groet Marion
oke, het gaat mij niet lukken om het hele weekend mee te fietsen. Maar zondag ben ik er bij :D . Noem een plek waar ik moet opstappen en ik ben er rond die tijd wel! :D

groetjes Paul
Het lukt mij niet vrijdagavond voor donker in Elsloo te zijn, en zaterdagmorgen mee van start moet ik wel errug vroeg uit de veren. Dus maak ik zaterdag een leuke fietstocht met mezelf van Groningen naar Kallenkote of Onna? en hoop ik jullie daar zaterdag eind middag of zo te treffen. Ineke is al bekend welke camping het wordt?
Cilia
Beste mensen, had ik vanochtend een heel stuk gschreven over komend weekend, zie ik het niet meer. Dan maar opnieuw.
Het is al bijna zover en het weer ziet er goed uit, dus maken we er een weekendje.
Er zijn al wat stemmen om op vrijdagavond weer in Elsloo te verzamelen op camping
Wilhelmina Hoeve
Canada 3
8424 SR Elsloo FR (bij Appelscha)
0516 516651
Voor de 2e nacht heb ik contact opgenomen met camping:
De Meppelerweg
Meppelerweg 168
8331 DB Steenwijk (bij Onna)
Tel: 0521-515772
Mob: 06-22399501
Op deze laatste camping is net als op de Wilhelmina Hoeve een slechtweer accomodatie waar gekookt en (gezamelijk) gegeten kan worden.
Ronald heeft zaterdagmiddag nog andere verplichtingen en mijn rug is gelukkig alweer en stuk beter, maar nog niet de oude, daarom zullen wij ons zaterdagavond bij jullie voegen in Onna. (met natuurlijk koek voor bij de koffie)
Ik hoop dat iedereen zich hierin kan vinden en ga ga ervan uit dat er voor de zaterdageen mooie route gevonden wordt. We zijn tenslotte toch "wereldfietsers" ?

Tot ziens ,
Ineke en Ronald
Beste allemaal,

Het ziet er na uit dat er eindelijk een beslissing is genomen.
Ik ga er dan ook vanuit dat wij de tweede dag organiseren zoals ik eerder op dit forum heb voorgesteld..
Wanneer jullie zaterdagavond toch aan de meppelerweg op de camping zijn nodig ik een ieder uit om vanaf 20.00 uur bij ons thuis te komen om gezellig de avond met elkaar door te brengen. Ik ga er vanuit dat ik dan wel weer thuis ben en samen met Rianne e.e.a. kan voorbereiden oké! De camping is 1 km bij ons vandaan dus dat moet lukken lijkt mij.
Ik ben bereikbaar op tel nr 0622588830.

Jan en Rianne