Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Giant Expedition 1992 herenmodel - Forum Wereldfietser

Giant Expedition 1992 herenmodel

Voor de liefhebber heb ik twee vintage Giant Expeditions uit 1992 staan. Ze zijn heel weinig gebruikt. De eerste jaren zijn ze in de winter altijd op een verwarmde zolder geplaatst en na enkele jaren zijn ze daar blijven staan. Het klinkt misschien ongeloofwaardig, maar krasjes of beschadigingen op de fiets moet je echt gaan zoeken. Een keer per jaar ontdoe ik er eentje van het stof en ga er even op fietsen. Gewoon om te kijken of alles nog goed werkt.

Je begrijpt dus al dat die fietsen in een opwelling zijn gekocht. Heeft iemand serieuze belangstelling om ze beide te kopen tegen een goede prijs, laat me maar even weten. De framemaat is 56 en de kleur is metalic donkerblauw.

Kom niet aan met 'Ik zal voor beide 200 Euro geven", want op zulke mail reageer ik bij voorbaat niet. Ik verkoop ze bij een goed bod, anders blijven ze nog gewoon 10 jaar of zo op zolder staan, dan zijn ze echt antiek.

Corneel
Echt antiek zal een Giant nooit worden. Ik zou er gewoon lekker op gaan fietsen.
Wim
Hi Corneel,

EUR 100,- voor zo'n oude fiets is toch een redelijk bod? Heb zelf in 2003 eentje uit 1993 voor EUR 125,- gekocht via Marktplaats. Een prima onderhouden en weinig gebruikte fiets. In 2006 weer voor EUR 100,- verkocht.

Kan mij niet voorstellen dat iemand er meer voor geeft.. maar dat zegt natuurlijk niks.

Succes met de verkoop.

Groet Marieke
Fotootjes? Framematen?

.tsooJ
Marieke heeft gelijk. Je krijgt er mischien wel iets meer voor, maar niet heel veel meer. Daarom zijn zulke oudere vakantiefietsen zo'n goede manier om te beginnen. Een vergelijkbare nieuwe kost heel veel meer. Het is niet anders. Dus: zelf fietsen, het is zo leuk. Je kunt van deze nog jaren plezier hebben.
Wim
Corneel schreef: Ik verkoop ze bij een goed bod, anders blijven ze nog gewoon 10 jaar of zo op zolder staan, dan zijn ze echt antiek.
Deze fietsen worden wel ouder maar geen antiek. Om antiekstatus te verwerven en misschien meer waard te worden moeten er liefhebbers voor zijn. Deze fietsen zijn alleen geschikt om te gebruiken maar niet om de zitkamer mee te verfraaien.

Die Giants zijn misschien wel keurige fietsen, maar er zijn heel weinig jongetjes die in hun jeugd hun neus tegen de etalage van de fietsenmaker gedrukt hebben omdat er een Giant stond. En Eddy Merkcx heeft er ook niet de tour op gewonnen. En ze vertegenwoordigen ook niet een mijlpaal in fietshistorie omdat ze zo buitennissig zijn (Itera, Kirk, Viscount) of buitengewoon goed of toen al zeldzaam. Tijdcapsules 'nieuw in doos' zijn het ook niet.
Corneel schreef:Het klinkt misschien ongeloofwaardig, maar krasjes of beschadigingen op de fiets moet je echt gaan zoeken.
Tip om in de buurt te komen van die 100 euro:
We willen mooie, scherpe foto's van die onbeschadigdheden zien die goed van compositie, kleur en contrast zijn, tegen een neutrale achtergrond en met goed licht en niet vervormd zoals de meeste foto's van fietsen op marktplaats.
M.a.w. als er geen liefde voor die fietsen in voorraad is, dan moet je hem kweken - het is maar een idee :wink:
Leon

P.s en ja, specificaties van de fietsen.
Dag Corneel, ik ben op zoek naar een fiets. Heb je misschien een foto en wat specificaties?

Bedankt
Die Giants zijn misschien wel keurige fietsen, maar er zijn heel weinig jongetjes die in hun jeugd hun neus tegen de etalage van de fietsenmaker gedrukt hebben omdat er een Giant stond
Ik stond er wel bij te kwijlen begin jaren negentig hoor! :D (Als meisje) Ik werd als 15-jarige gek van al die dingen die aan mijn iele Motobecane racefiets tijdens fietsreisjes kapot gingen en wilde z'n Giant Ex. Maar veel te duur. Het werd een Specialized ABT.

Maar sorry compleet off topic..
Ja ik ook, en ook geen pegels..
Jaren later heb ik m kunnen kopen, de kleine frame maat bleef staan in de winkel, dat was mijn redding.
Inmiddels is deze fiets allang verkocht, want zo stevig bleek het ding na al die jaren niet meer. Een pyreneeen tocht met volle bepakking zag ik er niet meer mee zitten. En de fiets industrie heeft in bijna 20 jaar tijd ook niet stil gezeten..
Nu moeten we ook weer niet al te negatief doen. Dit is weliswaar geen toekomstig antiek maar wel gewoon een heel leuke fiets waar je lekker mee op fietsvakantie kunt. Ik zou er geen echte expeditietocht mee maken, maar gewoon een mooie tocht in Europa is prima te doen. En zoveel echt interessante vernieuwing heeft de industrie nu ook weer niet voortgebracht. Een stalen fiets met slanke buizen is niet te versmaden. De beperkingen van deze fietsen zijn tweeledig. Ik denk niet dat je er heel erg woest off road mee moet gaan rijden, en de dragers zullen ook niet super solide zijn (dat was toen nooit). Dus als je niet je hele huishouden meeneemt, en vooral over asfalt gaat is het, eventueel met een maatje bredere banden (want die oude zijn vast vergaan) fijn fietsen.
Wim
Nou Corneel, je hebt nu heel veel 'up's gekregen. Het zonnetje schijnt nu: snel foto's maken van mooie, glimmende fietsen en hier plaatsen! :wink:
Ja foto's.

Oud vindt ik juist leuk. Af en toe op een mooie zondag rij ik een tochtje op mijn Giant Exp. uit 1990, met een set groene Karrimor achtertassen uit begin 1980, eraan kan ik mijn lol niet op.
Van de zomer op mijn stalen Specialized Sequoia trekkingfiets uit 1993 dagtochten gemaakt in de Pyreneeen, zelfs onverharde paden heb ik daarbij niet geschuwd. Daarbij had ik meer dan genoeg aan mijn verzet van (3*8) 28-38-48 bij 11-30.

Afbeelding

Onlangs heb ik zelf mijn nog redelijk nieuwe Santos SCC01 verkocht, om voortaan mijn km's af te leggen op mijn "oude" ijzeren fietsen. Zelfs mijn vriendin ziet er ook de lol van in en rijdt sinds een week op een oude Gazelle Populair.

En dat de fietsindustrie niet stil zit, is geen garantie dat het ook betere fietsen oplevert. De ketting en tandwielen worden alsmaar dunner, duurder en slijtage gevoeliger, om over de trapassen met buitenboordlagers en geintegreerde balhoofden maar helemaal niet te beginnen.

Ik moet er wel bekennen dat ik voor het serieuze werk mijn ligfiets pak, maar dat heeft niets te maken met de leeftijd van mijn fietsen, maar meer met mijn eigen leeftijd. :lol:

Gideon