Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kampeertrektocht in West-Australie (on the kangaroo-trail) - Forum Wereldfietser

Kampeertrektocht in West-Australie (on the kangaroo-trail)

Fietsen en kamperen in West-Australie.
Kampeertrektocht
Het karakter komt overeen met een kampeertrektocht van de Wereldfietser: overdag fietsen en 's avonds après-fiets bij brullende branders en een lekker biertje of wijntje.
Géén kilometervreten of beulswerk, maar wel genieten van de fraaie natuur met veel natuurparken, grillige kusten, inheemse diersoorten, het autovrije ratteneiland (waar geen rat valt te bekennen) Cape Leeuwin en kostelijke wijn, want dit is ook een wijnstreek.
Er zijn voldoende campings op dagafstand: van eenvoudige kampeerplekken in de parken tot meer luxe aan de kust. Het landschap is heuvelachtig, zonder zware klimpartijen.
Dagafstanden tot zo'n 80 km. Kan een enkele dag wat langer zijn om de volgende camping te bereiken.
Start in Perth op 14 november vanaf de camping op ca 1 km van de luchthaven.
Eerst naar het Ratteneiland en dan naar Albany en mogelijk nog verder. Vier weken fietsen en daarna terug met de bus of naar Perth.
West-Australie heeft een Mediterraan klimaat met temperaturen in november en december van max 22 - 28 graden. Er valt in die periode meestal weinig regen.
Diverse gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen hebben goede verbindingen tussen Schiphol en Perth.

Wie hebben er interesse?
Dat zou gaaf zijn, het is daar zeker erg mooi. Maar alleen als we in Donnybrook naar het theehuis op de appelgaard gaan. :) Waar ook zelfgemaakte Appelcider gemaakt en verkocht wordt. (Heb daar nog eigenhandig labels geplakt.... )
Zie ook mijn website www.rutgersreizen.nl voor wat impressies van mijn tocht van Albany naar Perth.
Rutger
Wijn tour op de fiets in Margaret River hmmm lekker...
Wauw klinkt supergaaf. Helaas ontbreekt mij de tijd, anders zou ik zo meefietsen. Veel succes met de voorbereidingen.
jimvdberg schreef:Wauw klinkt supergaaf. Helaas ontbreekt mij de tijd, anders zou ik zo meefietsen. Veel succes met de voorbereidingen.
Same here!
Ben wel benieuwd naar een volledige routebeschrijving :wink:
Zeg Bert is dit low-budget ?? heb eventueel wel interesse . groet Rene .
Blanche schreef:
jimvdberg schreef:Wauw klinkt supergaaf. Helaas ontbreekt mij de tijd, anders zou ik zo meefietsen. Veel succes met de voorbereidingen.
Same here!
Ben wel benieuwd naar een volledige routebeschrijving :wink:
Hoi Blanche,

GPS echt niet nodig daar. Misschien wel handig om Perth uit te komen, maar daarna. Gewoon weg 1 volgen (brede vluchtstroken, geen roadtrains). Old Coast Road, Busselton en via Dunsborough naar Margaret River, Cape Leeuwin Brockman Highway. Pemberton, en South Coast Highway. Overal zeer rustige wegen ervaren. Asfalt. Ja Bert houdt niet van gravel. Veel natuurparken. Groen. Met name fascinerend al die Kauri bomen.

Rutger
rene 57 schreef:Zeg Bert is dit low-budget ?? heb eventueel wel interesse . groet Rene .

Ha die Rene,

Het is kamperen en zelf koken, dus low budget! In november/december valt bij ons de duisternis snel in, maar daar dus lekker lange dagen.
Bert lijkt me wel wat we hebben het er nog over ,heb nog wel een maandje vakantie op mijn kaart staan !!ben je er nog bij in Drenthe??
Rutger schreef:
Blanche schreef:Same here!
Ben wel benieuwd naar een volledige routebeschrijving :wink:
Hoi Blanche, GPS echt niet nodig daar. Rutger
Ik vroeg ook niet naar een gps-track Rutger.
rene 57 schreef:Bert lijkt me wel wat we hebben het er nog over ,heb nog wel een maandje vakantie op mijn kaart staan !!ben je er nog bij in Drente??
Ik ben wel van plan om naar het nazomerweekend in Elim te gaan. Elim, mag ik daar met mijn Roomsche achtergrond wel komen?
Eerst nog even naar Vrouw Holle, Doornroosje en de Rattenvanger van Hamelen in het Weserbergland en vervolgens het oogsten van de hop en op audientie bij Reuzemamma en Reuzepappa in Poperinge en Frans-Vlaanderen.
Roald schreef:Dat zou gaaf zijn, het is daar zeker erg mooi. Maar alleen als we in Donnybrook naar het theehuis op de appelgaard gaan. :) Waar ook zelfgemaakte Appelcider gemaakt en verkocht wordt. (Heb daar nog eigenhandig labels geplakt.... )
Ha die Roald,

Donnybrook, home of the Granny Smith appels, waar men dus ook cider van maakt, maar ook met Thomson Brook wijnen. Lijkt na het Wellington National Park op weg naar de Caves Road door het Leeuwin Naturaliste National Park een leuke plek om aan te doen. Ik zie er geen camping. Wel een caravan park bij Newland op 11 km ten zuiden van Donnybrook. Heb je nog meer kostbare tips?

Bert
Leuk idee die Granny Smith in Donnybrook. Wel wat ver van de kustweg afgelegen, maar wellicht een idee voor een omweg. Er is een leuke camping in Capel maar dat is nog altijd 29 km van Donnybrook. Voor als je een rustdag plant in Capel kan je dan ook een rondje Donnybrook plannen (voor wie er zin in heeft). Bijvoorbeeld heen langs de Capel rivier. 36 km naar Donnybrook en dan via Boyanup terug (31 km). Dus in dit geval is de heenweg langer dan de terugweg.

Rutger
Rutger schreef:Leuk idee die Granny Smith in Donnybrook. Wel wat ver van de kustweg afgelegen, maar wellicht een idee voor een omweg. Er is een leuke camping in Capel maar dat is nog altijd 29 km van Donnybrook. Voor als je een rustdag plant in Capel kan je dan ook een rondje Donnybrook plannen (voor wie er zin in heeft). Bijvoorbeeld heen langs de Capel rivier. 36 km naar Donnybrook en dan via Boyanup terug (31 km). Dus in dit geval is de heenweg langer dan de terugweg.

Rutger
Mijn bedoeling is niet de gehele route de kust te volgen, maar ook door leuke delen van de kust af te gaan. Ik denk aan het Lake Pool Con Park, Lake Brockman en het Wellington National Park met o.a. de Potters Gorge en een kampeerterrein bij de Honeymoon Pool. Van Donnybrook over de Goodwood Road naar het wijnplaatsje Capel bij het Tuart Forest Nationale Park. Goed te horen dat daar een leuke camping is.
Ik weet niet wat je route wordt maar Donnybrook ligt aan de route naar Albany, een mooi lichtglooiende, flauw golvende weg door het bos, dus mogelijk een stopplek op de route terug naar Perth. Ik ben destijds over de weg landinwaarts Hway20 van Perth naar Donnybrook gereden. Aan de oostkant van Perth ligt een heuvelrug waar recreatie gebieden liggen. Vanaf daar en dus ook vanaf Hway 94 heb je in de avond een prachtig vergezicht in het donker met alle lichtjes van Perth.

Verder zijn er bekende LP dingen zoals de bij Pemberton de reuze bomen, Gloucester en Diamond tree waar je in kunt klimmen 50-60 hoog. Geen trapje maar slechts stalen pennen in de boom als trede. Easy om uit te vallen dus, ik denk dat ik het nu niet meer zou durven.

Schuin boven Albany liggen de Stirling Ranges, je paseert dan al Een ander NPje met Castle Rock. Bij Bluff Knoll, hoogste punt WA, is dacht ik, een kampeerplek. De wandeling omhoog is het uitzicht boven zeker waard.

Vanuit SR oostwaarts naar Esperance ligt nog ergens een Nederlandse
Molen.
Vraag is of je zover komt in een maand.

Terug naar Donnybrook, er waren destijds twee hostels daar. very basic en twee kroegen.
Russell Trigwell ("Triggy") runt met zijn broer (Paul?) de http://www.oldgoldfields.com.au/
Russell doet de fruitgaard en Paul(?) de Ciderfactory. En die speelde ook in een bandje. Er ligt een vijver bij met gras, zover ik mij herinner. Misschien kun je wat regelen om daar een nacht te mogen staan. Met een optreden erbij kan het een aardige feestavond worden. :)
Het is een behoorlijk grote fruitfarm.
Russell was toen ook coach van de hockeyclub waar we van het hostel met een paar man in het tweede team meespeelde. Hij is dus een bekend figuur in het dorp en weet mogelijk wel een veldje te regelen.... email onder op hun website

Info dateert van mei 98.
Zie verder in mijn dagboekverslag onder de www-knop
Ha Leuk!

Ik ben, en blijf hier nog wel een tijdje .. (west Australie)
Mag ik ook voor een aantal dagen meefietsen?
Groetjes

Mirjam
mw schreef:Ha Leuk!

Ik ben, en blijf hier nog wel een tijdje .. (west Australie)
Mag ik ook voor een aantal dagen meefietsen?
Groetjes

Mirjam
Ha die Mirjam,


Hoe is het met jou? Heb jij die mooie fiets nog?
Ik heb een aantal weken geleden jouw tweelingzusje gezien in het Zweedse Vimmerby.
Lijkt mij ontzettend leuk als je een paar dagen komt meefietsen in West-Australie.
Heb jij nog interessante tips?

Groetjes uit het Weserbergland in Duitsland,

Bert
Er zijn inmiddels een aantal reacties van mensen die interesse hebben om mee te gaan. Daarom het voorstel om zaterdag 28 augustus om 17:00 uur tijdens het kampeerweekend van de Wereldfietser even bij elkaar te komen. Mirjam is daar niet bij, want zij zit al in Australie.
Ook andere belangstellenden zijn van harte welkom om even aan te schuiven.
bert sitters schreef:Er zijn inmiddels een aantal reacties van mensen die interesse hebben om mee te gaan. Daarom het voorstel om zaterdag 28 augustus om 17:00 uur tijdens het kampeerweekend van de Wereldfietser even bij elkaar te komen. Mirjam is daar niet bij, want zij zit al in Australie.
Ook andere belangstellenden zijn van harte welkom om even aan te schuiven.
Hoi Bert en andere belangstellende voor de Australietrip,

IJs en wederdienende ben ik er volgende week bij om aan te schuiven om wat te vertellen over mijn fietstocht van Albany naar Perth die ik in 2006 heb gemaakt. Bert, regel jij een picknicktafel? :) Dit is echt een prachtige fietstocht. Voor impressies zie: www.rutgersreizen.nl

Rutger