Wie mijn gezeur over het hoge gewicht van fietstassen gevolgd heeft kan verheugd zijn. Ik schreef toen dat de Ortlieb tassen de laatste jaren steeds zwaarder geworden waren en dat de goedkopere en lichtere City Line een welkome koersverandering inhield. Ik heb toen ook gecorrespondeerd met Ortlieb om hen te overreden dit nu ook eens te proberen met hun lichtere materiaal van de Plus serie. Dat hebben ze nu ook gedaan, al lopen ze er nog niet erg mee te koop. Zie http://www.outdoorworks.de/index.php?si ... ng&lang=en De gewichten op die site kloppen niet (het zijn de gewichten van de gewone Plus tassen), maar een stel voortassen weegt 1090 gram, waarmee ze nog weer duidelijk wat lichter zijn dan de City Line voortassen van 1210 gram, en dat terwijl ze nog altijd de volledige set riemen en het QL2 systeem hebben. Wat de achtertassen precies wegen weet ik niet, maar ook die zullen onder de 1520 gram van de City Line Backroller uitkomen. Ik denk dat we het hebben over zo'n 1350 gram. Vergeleken met de 1900 gram van de gewone Backroller Classic is dat een mooi resultaat, al kan er duidelijk nog meer af als ze het eenvoudiger ophangsysteem gebruiken (die riemen mogen van mij zo blijven).
Wim
Wim