door
DriesBa » za 07 aug, 2010 12:38
De verkoop van dergelijke vehicles loopt hier storm met al zijn nadelen als gevolg. Grote horden e-bikers op het fietspad. Gisteren kwam uit een zijfietspad zo'n groepje "bejaarden" op e-fietsen. We keken elkaar van ongeveer 50 meter afstand in de ogen; het was een overzichtelijke T-splisting. Ik reed op een fietspad van links en had een aanmerkelijk hogere snelheid, doch de e-fietsers kwamen van rechts en sneden mij ervoor, kennelijk goed op de hoogte van de verkeersregel: rechts gaat - te allen tijde - voor. Eenmaal erachter, bellen, roepen of wat ook, ze bleven naast elkaar fietsen en maakten geen enkele ruimte voor deze mede fietspadgebruiker. Waarschijnlijk waren ze allemaal wat doofachtig geworden en claimden ze hun recht, dat ze van rechts kwamen ook 300 meter na de splitsing nog?
Toch vind ik het voor een deel dat zich wel goed gedraagd een uitkomst, immers je blijft enigzins bewegen en de sociale contacten blijven. Helaas is het ook roofgoed en zelfs kwajongens zie je op e-bikes. Bij een collega in Emmen werd alleen een klein schuurtje achter in z'n tuin, waarin de e-bike stond, opengebroken en de fiets ontvreemd. Kennelijk hadden "afleggers" haar gevolgd tot de woning.