Additionally, paste this code immediately after the opening tag: buienradar - Forum Wereldfietser

buienradar

Fantastisch hé, buienradar! Tot op 5 minuten nauwkeurig kan je zien, wanneer je moet gaan schuilen of je poncho te voorschijn moet halen. Maar ja, volgende week zit ik in de Canadian Rockies en daar wil het nog wel eens regenen. Is er ook een buienradar voor Canada of voor andere landen/continenten?

Gerd
Hoi Gerd,

Volgende week? Wij de week erna, wellicht zien we elkaar daar nog ergens rondfietsen!

Ach, buienradar of niet... op vakantie ga je toch wel gewoon door! ;) Of als het echt superslecht is, blijf je een dagje ergens staan... of je vertrekt later als het ineens opknapt.

Gewoon lekker genieten!

Veel plezier!
fietsjunks schreef:Gewoon lekker genieten!
Hoi Ellen/Elmar,

Dat ben ik zeker van plan, regen of niet. Maar ja, de Icefields Parkway - volgens velen een van de mooiste wegen ter wereld - wordt hopelijk een van de hoogtepunten van deze fietsvakantie. Ik ben echter vrij veel reisverslagen tegengekomen van fietsers die slecht weer hadden tijdens hun rit over de Icefields Parkway. Ik hoop - natuurlijk - op wat beter weer.
Mijn globale route is een rondje van Calgary naar Calgary. Daarbij kan ik kiezen tussen: met de klok mee (de Icefields Parkway op het eind) of tegen de klok in (de Icefields Parkway aan het begin van mijn vakantie). Bij deze keuze - die ik a.s.zondag moet maken - zou ik dus rekening kunnen houden met de weersverwachting.

Wellicht zien we elkaar in Canada.

Gerd
Hier kan je wel iets zien: http://www.accuweather.com/canada-radar ... ce&large=0

Groetjes vanuit Richland, WA (helaas niet fietsend, maar wel 35°C!)

Aniphys
Hallo Gerd,

Mag ik je wat te overdenken meegeven?
De Icefield Parkway is een schitterende weg en met slecht weer zal je ook rekening moeten houden. Wij hadden giga sneeuwbuien maar dat was in juni.
Omdat deze weg zo mooi is is het een mooie afsluiting van je vakantie.
Als je hem dan op het eind fietst begin je wel in Jasper met 90 km gestaag klimmen. Andersom ga je dus fluitend 90 km naar beneden.
Wij kregen het advies (Ranger Station) om geen pas te kopen, als fietser mag je (natuurvriendelijk) altijd langs de rijen campers. Eenmaal voorin zwaai je even van ' ik ga door' en dat was nooit een probleem.
Op datzelfde rangerstation kan je ook een gratis kaartje krijgen, special voor fietsers, waarop alles staat wat je weten moet, hellingen, kamperen, eten kopen enz.

Heel veel plezier wij vonden het prachtig

Hans Stalpers
Ik heb ook over de Icefield Parkway gefietst, buitengewoon schitterend! Zelfs in midden juli lag er sneeuw op de Bow Pass, 2168 meter hoogte. Wat een opwindende ervaring, fietste ik een paar dagen eerder in de hete zon en dan nu in de winterse sferen trappen! Wat verderop had ik maar één keer lichte regen gehad. Voor de rest droog en halfbewolkt. Laat je niet bang maken door het grillige bergklimaat, dat hoort erbij! Ik raad je wel aan om winterkleding mee te nemen.
Op de foto staat links mijn fiets, rechts een Amerikaanse fietser uit Missouri, die met me meereed.

Afbeelding