Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bankjes van fietsersbond downloaden. - Forum Wereldfietser

Bankjes van fietsersbond downloaden.

Wat is er heerlijker dan een broodje en een kop thee op een bankje!
Zelf pauzeer ik altijd 300 meter voor een bankje en met een natte kont ontdek ik dan dat bankje...

Oftewel wie heeft de bankjes POI's van de fietsersbond gedownload?
Het lukt me niet, moet je lid zijn o.i.d?
http://www.fietsersbond.net/fietsroutep ... ooppunten/

John.
Ik denk dat de data van de fietsersbond niet zo maar vrij beschikbaar is. Subsidiegelden...

Ik heb in ieder geval geen idee of én hoe je ze kunt downloaden.

Maar... waarom gebruik je niet 'gewoon' Open Fiets Map op de GPS (naast de fietsrouteplanner voor het plannen/controleren van routes)? Daar staan ze (ook?) op. Misschien niet allemaal, maar zeker veel.
johntelleman schreef:Wat is er heerlijker dan een broodje en een kop thee op een bankje!
Zelf pauzeer ik altijd 300 meter voor een bankje en met een natte kont ontdek ik dan dat bankje...

John.
Leuk idee zo'n bankjes POI, maar volgens mij staan die 3191 bankjes gewoon nog niet ingetekend. Ook ik zie er geen.
Frank
ankeric schreef: Maar... waarom gebruik je niet 'gewoon' Open Fiets Map op de GPS (naast de fietsrouteplanner voor het plannen/controleren van routes)? Daar staan ze (ook?) op. Misschien niet allemaal, maar zeker veel.
In Mapsource kan je ze zoeken via het menu zoeken naar dichtsbijzijnde plaatsen> categorie: alle speciale punten>bevat: picknick of bankje

Helaas werkt dat niet op de gps zelf. In de openstreetmap database zitten (wereldwijd) 30.000 bankjes en 10.000 picknick plaatsen :wink:
...en wil je straks ook nog alle oplaadpunten voor je elektrische fiets downloaden John? :? :wink:
Fokko schreef:...en wil je straks ook nog alle oplaadpunten voor je elektrische fiets downloaden John? :? :wink:
Die electrische fiets kan wel een paar decenia wachten, is die catagorie fietsen ook iets meer uitgekristaliseerd.

John.
johntelleman schreef:Wat is er heerlijker dan een broodje en een kop thee op een bankje!

John.
Een positie van bankjes in het helaal is voor mij een zege voor de mensheid. Mijn vriendin, al 35+jr eega, een raspicknickster(niet alleen uit zuinigheid want ze heeft de hele store bij zich), stopt altijd 500 meter voor zo'n bankje, picknickplaats of sightseeingplace(vergeef me het [koeterwaals]-Engels a.u.b.) en ze vertikt het dan ook nog maar een halve meter verder te rijden. Ze is dan moe(i) en gooit de kont tegen de krib en pauzeert meestal op de meest ongelukkige plaatsen(in de bocht, nabij een kruising, naast een drukke weg etc.). Het zou een prachtige mogelijkheid zijn haar aan te geven dat 500 meter verderop een ligbank op haar ligt te wachten, zelfs met bediening door haar partner. :wink:
Ik ben trouwens lid van die club dus het moet mogelijk zijn dat te downloaden. Hartelijk dank voor de hinweis.
Om de bankjes te zien moet je bij de Poi tab van de routeplanner eerst de bankjes selecteren :wink:

Je kan ze overigens downloaden door erop te klikken, een route te maken, vervolgens de route exporteren en als gpx file opslaan. De bankjes worden als waypoints weergegeven in Mapsource.
frank bueters schreef: Leuk idee zo'n bankjes POI, maar volgens mij staan die 3191 bankjes gewoon nog niet ingetekend. Ook ik zie er geen.
Frank
De tovenaar schreef:Om de bankjes te zien moet je bij de Poi tab van de routeplanner eerst de bankjes selecteren :wink:

frank bueters schreef: Leuk idee zo'n bankjes POI, maar volgens mij staan die 3191 bankjes gewoon nog niet ingetekend. Ook ik zie er geen.
Frank
Ik sta mezelf niet voor op een uitzonderlijk hoog iq maar nu onderschat je me. Ik zie hotels, restaurants en ik weet niet wat maar geen bankjes, in elk geval niet in de online routeplanner van de fietsersbond.
Door naar het volgend terras dan maar.
Zie je dit niet? Dan ligt het mogelijk aan je computer? :?
Afbeelding
Bij mij staat het wel.

Echter, in die 3200 bankjes zit niet een bankje langs de LF13, welke ik zo aan kan wijzen en welke er al jarenlang staat.
Jammer.
De tovenaar schreef:Zie je dit niet? Dan ligt het mogelijk aan je computer? :?
Bij mij ook niks geen bankjes, ook niet na downloaden van een GPS-track waar zeker bankjes zijn :roll:
Zal 't misschien aan de flash player kunnen liggen? ik heb Adobe Flash versie 10.1.53.64 op een Windows Vista pc. Dan kan je wrsch. ook geen campings e.d. zien?

Afbeelding
De tovenaar schreef:Zal 't misschien aan de flash player kunnen liggen? ik heb Adobe Flash versie 10.1.53.64 op een Windows Vista pc. Dan kan je wrsch. ook geen campings e.d. zien?
Bij mij staan ze rond Uddel ook, maar niet in de bollenstreek waar ik als eerste keek. Blijkbaar nog niet alles ingevoerd :wink:
Ook handig lijkt me als er aangegeven wordt of er iemand zit daar. Niets vervelender dan een bezette picknickbank. :(
Gewoon de kilometerheffing voor fietsers ook verplicht stellen, dan kan je meteen zien waar welke fietser zich bevindt mbv het gps systeem, kan je meteen zien welk fietspad je moet mijden ivm de drukte :lol:
Ik ben benieuwd op welke bankjes we gaan pauzeren tijdens jouw verjaardag John :wink:
Wat te denken van paaltjes? Alleen jammer dat ze hier in de buurt continu van locatie veranderen.
Leon
Het barst hier van de bankjes IRL, maar op de planner staat er enkele ene, en die ligt dan ook nog eens tegenover een cafe-restaurant, er is nog werk aan de winkel dus. :)
Op OpenStreetMap kun je ook zelf bankjes toevoegen (of een supermarkt midden in een bos, grapjas...). Misschien dat de Fietsersbond ook wel hulp kan gebruiken?