door
Henk_B » ma 26 apr, 2004 22:01
De kaarten die ik gebruikt heb zijn de Michelin Thailand Touring and Motoring Atlas. Dit is een A4 formaat boekwerk van heel Thailand schaal 1:1.000.000 en stedenkaartjes van een aantal grote steden (BKK, Chiang Mai, Khon Kaen, Khorat enz).
De kaart die ik het meest gebruikt heb, ben voornamelijk in 1 streek geweest, is de kaart omgeving Udon Thani van Prannok Witthaya Maps. Deze heeft een schaal van 1:260.000. Overige kaarten uit deze serie hebben soms een iets andere schaal. Die van omgeving Khorat is bijvoorbeeld 1:400.000.
Mijn ervaring met deze kaarten :
De afstanden die aangegeven staan kloppen vrij aardig, helaas staat lang niet bij alle wegen afstandgegevens. De kaart is in engels en thai, net als de Michelingids maar de speling van het engels is niet altijd gelijk aan de spelling op de borden ter plekke.
Op de PW kaarten staan meer wegen aangegeven maar nog steeds niet alle. Op de kaart van Udon Thani zou ik diverse wegen in kunnen tekenen met een flink aantal dorpen erbij. Sommige zelfs van redelijk formaat.
Op de PW kaarten staan meer bezienswaardigheden vermeld en doordat er meer wegen opstaan en een duidelijkere, met kleuren, hoogteinformatie heb ik meestal deze gebruikt en de Michelin een beetje om anderen in grote lijnen mijn route te laten zien.
De Rough Guide kaart ken ik niet maar de meeste kaarten die ik gezien heb zijn met een schaal van rond de 1:1.000.000 en als je van de hoofdwegen af wilt dus minder bruikbaar.