Additionally, paste this code immediately after the opening tag: NW-spanje: eind augustus/begin september - Forum Wereldfietser

NW-spanje: eind augustus/begin september

Ik heb al eens hier en daar laten vallen dat ik op zoek ben naar reisgenoten voor een fietstrip door NW-Spanje. Dat is nog steeds zo. Mijn plannen worden steeds concreter, maar liggen nog niet vast.
Er zijn voor mij maar 2 dingen zeker: Voor 22 augustus kan ik niet weg en ik wil in het 1e of 2e weekend van september in Porto zijn.

Is er iemand die (delen van) deze tocht mee wil fietsen of zijn er mensen die rond die tijd in NW-spanje fietsen waar ik een tijd mee kan optrekken?

Erik (m,36)
Ik ben inmiddels iets minder flexibel.

Het eerste weekend van september moet ik in Porto zijn, dus het werd tijd om spijkers met koppen te slaan.
Het retourtje naar Dax/Pau is besteld. Op zondag 22 augustus vertrek ik en dan fiets ik in ongeveer 12 dagen langs de kust en via de uitlopers van het cantabrisch gebergte naar Portugal.

De terugweg mag wat langer duren. Ik kan dan wat slalommen tussen de binnenlanden, de Picos en de Pyreneeën.

Mocht je nog interesse hebben om (een deel van) de route met me af te leggen, dan hoor ik het graag.
Elstar schreef:Ik ben inmiddels iets minder flexibel.

Het eerste weekend van september moet ik in Porto zijn, dus het werd tijd om spijkers met koppen te slaan.
Het retourtje naar Dax/Pau is besteld. Op zondag 22 augustus vertrek ik en dan fiets ik in ongeveer 12 dagen langs de kust en via de uitlopers van het cantabrisch gebergte naar Portugal.

De terugweg mag wat langer duren. Ik kan dan wat slalommen tussen de binnenlanden, de Picos en de Pyreneeën.

Mocht je nog interesse hebben om (een deel van) de route met me af te leggen, dan hoor ik het graag.
Langs de Noord-Spaanse kust? Oef. Zeker tussen de Franse grans en Santander: Dicht bevolkt. Industrie. Vaak slecht weer. Drukke wegen. Bochtige kust. Steile heuvels.
De pelgrimsroutes gaan niet toevallig door het binnenland.
Het is maar wat je zoekt.
Leon
Ik ben al een paar keer in de regio geweest. Asturias, de Picos en de omgeving van San Sebastian ken ik vrij goed.
Leon schreef:Bochtige kust. Steile heuvels.
Dat heeft me nooit weerhouden om bijv. in Ierland of Noorwegen langs de westkust te fietsen. Net zomin als...
Leon schreef:Vaak slecht weer.
Met een beetje pech heb je aan de Costa Verde een paar druilerige, buiige en of winderige dagen te pakken. Dat heb ik liever dan de broeierige lucht die in augustus nog in de binnenlanden kan hangen. Ik kan slecht tegen hitte. Daarom wil ik de binnenlanden pas in september doen als de temperatuur weer wat aan het afnemen is.
Leon schreef:Dicht bevolkt. Industrie. Drukke wegen.
Dat is inderdaad iets waar ik rekening mee moet houden. Ik ben op Everytrail en Wikiloc al op zoek geweest naar geschikte routes.
Het meeste verkeer tussen San Sebastian en Bilbao neemt de kortste route. Maar direct langs de kust zijn wel een aantal mooie (pittige) kronkelige weggetjes te vinden, waar het minder druk is. Helaas zijn er een paar onvermijdbare flessehalzen waar alle verkeer bij elkaar komt.

Rond Gijon en Santander gaat het vooral om drukke wegen, die te mijden zijn door een route te kiezen die wat verder van de kust ligt.

En dan is er nog Bilbao. Misschien dat ik die dag maar de trein moet pakken.