Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Betalen voor een hele campingplaats met een trekkersttentje? - Forum Wereldfietser

Betalen voor een hele campingplaats met een trekkersttentje?

Ha allemaal,

De titel zeg het eigenlijk al. Ik heb nog geen ervaring met touren op de fiets en ben van plan om deze zomer 1-2 weken te fietsen door Luxemburg, Duitsland en Oostenrijk. Ik ga super licht en wil van camping naar camping. Ik zal gebruik maken van een klein 1 persoons trekkers tentje.

Ik vindt het nog al een raar idee om met een racefiets en een mini tentje, een hele camping plaats te bezetten (duur ook). Heeft iemand hier ervaring mee? Weten jullie misschien of je bij campings iets speciaals hebt voor trekkers tentjes?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Dat kan per camping verschillen. Je hebt campings met een trekkersveldje, waar je met een klein tentje tegen een speciaal tarief kunt staan. Er zijn campings met een heel leuk trekkersveldje en voor het gemak van de ongemotorisserde reizigers staan op dit veldje ook nog picknicktafels. Vaak is dit veldje ook een ontmeetingplek voor fietsers onderweg en worden ervaringen uitgewisseld.
Je hebt campings waarbij je betaalt per persoon, met daarnaast verschillende tarieven voor een kleine tent, grote tent, caravan, auto of camper, met extra's al stroom etc: al naar gelang de ruimte en de voorzieningen die je gebruikt.
Je hebt helaas ook campings met een zogeheten forfait tarief. Bij dit tarief moet je moet standaard een complete plaats nemen met daarbij inbegrepen: twee volwassenen, twee kinderen, een huisdier, ruimte voor een caravan met voortent, bijzettentjes en een auto. Ook de stroom is dan inbegrepen.
Als fietser met je kleine tentje ben je in dat geval zeer onvoordelig uit. Er is op dit forum al eerder discussie gevoerd over dit onderwerp.