Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Brookszadel past niet op haan of stang Koga Traveller - Forum Wereldfietser

Brookszadel past niet op haan of stang Koga Traveller

Nadat ik onlangs een brookszadel kreeg van een familielid heb ik geprobeerd deze te monteren op m'n Koga Traveller. Het bleek echter dat de haan en de zadelpen van/bij de Brookszadel niet pasten op de Koga en ook niet op m'n woon-werkfiets. Ten eerste heeft de Brookszadel 2 stangen terwijl de hanen van de Koga en Gazelle slechts ruimte bieden voor 1 stang. Ten tweede is de uitsparing in de hanen van de Koga en gazelle veel groter dan de dikte van de stangen van de brookszadel. Weet iemand hoe je dit kunt opvullen zodat de Brooksstangen wel passen in de uitsparingen/openingen van de hanen van de andere fietsen? Bij voorbaat dank.
Zie hier: http://www.m-gineering.nl/shop.htm (onderaan de pagina).

Op het dikteverschil in zadelrails zou ik zo één-twee-drie geen antwoord weten. Ben dat zelf nog nooit tegengekomen, maar ik heb dan ook nooit zadels met enkele en dubbele rails uitgewisseld.

.tsooJ
Alien schreef:Zie hier: http://www.m-gineering.nl/shop.htm (onderaan de pagina).

Op het dikteverschil in zadelrails zou ik zo één-twee-drie geen antwoord weten. Ben dat zelf nog nooit tegengekomen, maar ik heb dan ook nooit zadels met enkele en dubbele rails uitgewisseld.

.tsooJ
De zadel is een flyer en heeft dus dubbele rails. De haan van de Koga en m'n Gazelle Furore hebben slechts een enkele rails. Ik neem aan dat je de onderste aanbieding bedoelt? Hoe bevestig je zo'n hulpmiddel op een bestaande haan van Koga of Gazelle?
Een Flyer heeft geen dubbele rails, dus dit is geen Flyer. Slechts de B66 en andere zware brede zadels hebben dubbele rails. Om zo'n zadel te monteren heb je twee mogelijkheden: de eerste is een gewone ouderwetse rechte kaarsmodel zadelpen te gebruiken, samen met een traditionele strop. Zo werden die zadels altijd gemonteerd. De tweede manier is het speciale verloopstukje te kopen. Monteer nooit zo'n zadel met maar een van de twee rails: dat kan kapot en dat is niet leuk.
Wim
Wim schreef:Een Flyer heeft geen dubbele rails, dus dit is geen Flyer. Slechts de B66 en andere zware brede zadels hebben dubbele rails. Om zo'n zadel te monteren heb je twee mogelijkheden: de eerste is een gewone ouderwetse rechte kaarsmodel zadelpen te gebruiken, samen met een traditionele strop. Zo werden die zadels altijd gemonteerd. De tweede manier is het speciale verloopstukje te kopen. Monteer nooit zo'n zadel met maar een van de twee rails: dat kan kapot en dat is niet leuk.
Wim
Wim, hartelijk dank voor de info. Van boven lijkt hij op een flyer, vandaar mijn conclusie. Gaat het om het verloopstukje, zoals op de site van MG(onderaan) weergegeven?
Ja
Wim