Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gps vraagje - Forum Wereldfietser

gps vraagje

Hallo allen,

Ik heb net mijn tracks van Italie naar Maastricht in mijn toestel geladen. Dit zijn er juist geteld 10. Nu wilde ik nog even alle LF en RV routes van Belgie inladen omdat ik nog niet goed weet hoe ik in Belgie naar mij thuis ga fietsen.
Maar krijg steeds de melding dat mijn geheugen vol is?? Ook staat er onderaan een melding (10 vrij)!!
Is er geen mogelijkheid deze dan op het apart geheugenkaart in te laden (2gb)..... Als ik de gps aansluit en benader als een usb aansluiting kan ik deze files wel op het kaart plaatsen maar deze kan ik op mijn gps niet openen. Enkel wissen, heb ik niets aan dus!
Voor ik het vergeet, ik heb een garmin gpsmap 60cx. Goei toestel trouwens...;-))

Alvast bedankt,
Guy
guyvg schreef:Hallo allen,

Ik heb net mijn tracks van Italie naar Maastricht in mijn toestel geladen. Dit zijn er juist geteld 10. Nu wilde ik nog even alle LF en RV routes van Belgie inladen omdat ik nog niet goed weet hoe ik in Belgie naar mij thuis ga fietsen.
Maar krijg steeds de melding dat mijn geheugen vol is?? Ook staat er onderaan een melding (10 vrij)!!
Is er geen mogelijkheid deze dan op het apart geheugenkaart in te laden (2gb)..... Als ik de gps aansluit en benader als een usb aansluiting kan ik deze files wel op het kaart plaatsen maar deze kan ik op mijn gps niet openen. Enkel wissen, heb ik niets aan dus!
Voor ik het vergeet, ik heb een garmin gpsmap 60cx. Goei toestel trouwens...;-))

Alvast bedankt,
Guy
In mijn Garmin Oregon 300 zijn er twee mogelijkheden:
- Je kopiëert de tracks met behulp van Mapsource naar de GPS. In het menu van de GPS kun je daarna de gewenste track kiezen.
- Je kopieert de (GPX) track direct naar de map Garmin/GPX van je GPS. Voor de zekerheid wis ik het oude bestand Garmin/GPX/Current/Current.gpx. Eerder opgeslagen tracks worden overschreven.

Zonder Mapsource lukt het (volgens mij) niet om tracks toe te voegen zonder oude tracks te wissen. Een klein drama als je onderweg bent.

Frank
Tot hiertoe heb ik de indruk dat ik maar max 20 tracks kan inladen. En zoals ik al melde, als ik rechtstreeks (niet via mapsource) de tracks op mijn extern geheugenkaart copieër kan ik deze niet gebruiken....deze komen bij mijn logs te staan...
Toch raar dat dit zo beperkt is. Als ik al die tracks optel kom ik net niet aan 1MB? Klopt het dat ik enkel tracks op mijn intern geheugen kan laden? Dat is dan wel heeeeeel beperkt. Vraag me eigenlijk af hoe groot, euuuh klein weliswaar dat intern geheugen is dan.
Tja, het zal zo dan maar zijn, ik vertrek morgen en het zal zeker mijn fietsplezier niet bederven... er bestaat ook nog zoiets als kaarten op papier... :lol:
Alvast bedankt voor je antwoord.

Guy
guyvg schreef:Tot hiertoe heb ik de indruk dat ik maar max 20 tracks kan inladen. En zoals ik al melde, als ik rechtstreeks (niet via mapsource) de tracks op mijn extern geheugenkaart copieër kan ik deze niet gebruiken....deze komen bij mijn logs te staan...
Toch raar dat dit zo beperkt is. Als ik al die tracks optel kom ik net niet aan 1MB? Klopt het dat ik enkel tracks op mijn intern geheugen kan laden? Dat is dan wel heeeeeel beperkt. Vraag me eigenlijk af hoe groot, euuuh klein weliswaar dat intern geheugen is dan.
Tja, het zal zo dan maar zijn, ik vertrek morgen en het zal zeker mijn fietsplezier niet bederven... er bestaat ook nog zoiets als kaarten op papier... :lol:
Alvast bedankt voor je antwoord.

Guy
Ik weet het ook allemal niet zo precies met die Garmin's. In elk geval een heel goeie reis!
Frank
Het klopt dat je in de oudere Garmins (etrex, gpsmap) max. maar 20 tracks kunt laden in het interne geheugen, op de SD kaart kan die alleen de tracks opslaan maar niet lezen, merkwaardig genoeg. Op de nieuwere types zoals Oregon, Dakota kan je volgens mij ook zonder Mapsource gpx tracks plaatsen (ook alleen in het interne geheugen in de garmin/gpx map) zonder oudere tracks te hoeven overschrijven. Je moet ze dan niet current.gpx noemen.
De tovenaar schreef:Op de nieuwere types zoals Oregon, Dakota kan je volgens mij ook zonder Mapsource gpx tracks plaatsen (ook alleen in het interne geheugen in de garmin/gpx map) zonder oudere tracks te hoeven overschrijven. Je moet ze dan niet current.gpx noemen.
Met een filemanager kun je ze bij nieuwere modellen inderdaad naar je GPS kopiëren, het maakt niet uit of ze in interne geheugen danwel op het SD-kaartje staan, zolang ze maar in \garmin\gpx staan (tenminste bij mijn Colorado is dit het geval :wink: ).