Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Langdurig parkeren van de wagen - Forum Wereldfietser

Langdurig parkeren van de wagen

Hallo,
Wij gaan een rondje fietsen in de provence, met fietskar (kindje 1 jaar). Wij wensen met de wagen naar daar te rijden. Hebben jullie tips wat ik met de wagen kan doen tijdens ons rondje fietsen? Hebben jullie ervaringen waar ik de wagen veilig kan achter laten? (dat is belangrijk want er zal nog vanalles in de wagen liggen aangezien we daarna doorrijden naar Spanje).

Bedankt voor reacties.

Kristof
Wat ik in dat soort gevallen altijd deed is naar het beginpunt rijden, en naar een camping gaan. Overnachten en vragen of ik de auto voor een aantal weken mocht achterlaten.
Vrijwel nooit was dit een probleem, en soms kreeg ik zelfs een plek dicht bij het kantoor aangewezen.

Peter
Ik heb dezelfde ervaring bij campings en hotelletjes. Over het algemeen is men best bereid om te accepteren dat de auto er een paar dagen kan staan. Verwacht echter niet dat ze hem continue in de gaten houden.

Je blijft zelf verantwoordelijk voor de auto en de inhoud daarvan. Dus mocht er toch ingebroken worden dan zullen de mensen van de camping of hotel geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden.

Nico
Peter M schreef:Wat ik in dat soort gevallen altijd deed is naar het beginpunt rijden, en naar een camping gaan. Overnachten en vragen of ik de auto voor een aantal weken mocht achterlaten.
Vrijwel nooit was dit een probleem, en soms kreeg ik zelfs een plek dicht bij het kantoor aangewezen.

Peter
Zo deden wij het ook. Nooit een probleem geweest. Bij het uitzoeken van de camping zochten we dan wel een camping bij een grote stad zodat we in geval van 'nood' makkelijk een 'pick and drop' auto konden huren of met de trein terug konden naar de auto.

veel plezier!
Ik heb mijn auto ook vrij vaak achtergelaten, in Frankrijk. Dat is zelfs één van de redenen dat ik een oude Citroën heb. Zo'n ding van 10-15 jaar oud valt daar niet erg op en het heeft vrijwel geen enkele waarde. Dat je er iets in laat liggen is minder natuurlijk. Zorg ervoor dat alles onzichtbaar achterin ligt.
Ik heb toen het bij de camping niet mocht mijn auto ook wel eens aan de openbare weg gezet. Ook dat is niet raar want er staan in Frankrijk tientallen miljoenen auto's aan de openbare weg. Een collega-fietser had de zijne aan drukke weg gezet, dat is minder, want een ander was er net iets te dingt langs gereden: een forse deuk en geen briefje. De beste plaatsen zijn de betere woonwijken: alsof je bij vrienden thuis op bezoek bent.
Het is altijd een leuke ervaring als je je auto na een paar weken onder het stof aantreft en weer tot leven wekt.
En als het niet hoeft is ver buiten de grote stad natuurlijk veiliger.
Leon
hier nog een kleine ervaringstip: soms helpt het wel om de massakabel los te halen, mocht je ergens een klein stroomlekje hebben....
jahwalla schreef:hier nog een kleine ervaringstip: soms helpt het wel om de massakabel los te halen, mocht je ergens een klein stroomlekje hebben....
Of vergeet niet de stroomkabel van je TomTom uit de cigaretten aansteker te halen. Deze trekt binnen een week je accu leeg. :oops:

Nico