Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat maakt het verschil in kwaliteit van conus Alivio <>LX? - Forum Wereldfietser

Wat maakt het verschil in kwaliteit van conus Alivio <>LX?

In mijn ongeduld heb ik mij door lokale fietsman een achteras met conussen van Alivio kwaliteit in mijn handen laten drukken ipv om weer een originele LX as te laten bestellen.

Hij past, en er mist in ieder geval een extra rubber seal. Maar met een naaf tot de nok toe vol vet, zal dat gemis wel meevallen,denk ik.

Maar maakt het verder nog uit? Volgens de LFB niet namelijk. Kan ik hem vertrouwen?
Je zegt het zelf al... je mist de seal. Qua hardheid zal het wel meevallen, alleen qua afdichting zijn er duidelijke verschillen.

Weer een lbs die het niet snapt....
rvdh schreef:Je zegt het zelf al... je mist de seal. Qua hardheid zal het wel meevallen, alleen qua afdichting zijn er duidelijke verschillen.
Weer een lbs die het niet snapt....
Beter droog houden dus: 's nachts de fiets niet plat in de regen leggen en dat soort dingen. Verder iets vaker controleren dan de betere naaf. Ik probeer mijn (Alivio, Tiagra, LX) naven eens per 5000 km eens op en te maken om te kijken of er geen diepe sporen in de coussen zitten. Meestal zijn ze prima.
Zelf heb ik ook wel eens last van dit soort ongeduld..
Groeten,
Leon