Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wales - Forum Wereldfietser

Wales

Hallo,

ik wil volgend jaar een tocht gaan maken. Vanaf utrecht naar dover (dunkerque of calais maakt niet uit), dan een stuk van de zuidkust fietsen om vervolgens omhoog te trekken naar wales. Hier de hele zuidkust fietsen en dan een stuk van de westkust, dan de grote steden ontwijkend richting harwich.

Heeft iemand hier tips voor?
Of heeft iemand nog stukjes route liggen??

Alvast bedankt.

Grz
Deze route is van 10 jaar geleden, maar wellicht nog nuttig. Ik gebruikte de routegids van Luc Oteman, Fietsen in Zuid-Engeland
en Wales: http://www.opdefiets.net/
Die oude route is inderdaad wel nuttig, vanaf dover was wel de bedoeling dat we zo gingen rijden.

We zijn trouwens met zn 2e tot hoogstens 6 man.
Allemaal jongens van ongeveer 19 jaar. Wat is het beste met overnachten enz?
We hebben trouwens allemaal geen ervaring met fietsvakanties.

Alvast bedankt!

Groetjes
Wat is het beste met overnachten enz?
Kamperen en als het erg slecht is af en toe een jeugdherbergje of B&B pikken?
We hebben trouwens allemaal geen ervaring met fietsvakanties.

Das jammer er is net een beginnerstocht geweest in het voorjaar voor mensen zoals jij. Maar wellicht kan je mee volgend jaar voorafgaand aan je reis. Of je zou mee kunnen gaan met met het jongerenweekend ook volgend jaar want hij is net geweest.
Dat komt wel goed. We beschikken over de vaardigheden van bandenplakken, kettingen erop leggen enz. en kunnen EHBO.
We kennen ook mensen die wel ervaring hebben maar geen ervaring met UK.

Kamperen is dus het handigste (en goedkoopste geloof ik). Bedankt!!

Iemand nog routes?

Groetjes
Je geeft aan dat kamperen de beste optie is, maar dat kan best lastig zijn in Engeland. Veel campings zijn volledig ingericht voor caravans en verhuur van trailers. Er zijn best veel campings waar tentjes niet eens worden toegelaten. Je moet dan lid zijn van de caravan club.
ik heb het al eerder gezegd, ik zou met een hele grote boog om London en commuterbelt heen fietsen
Routes, alles met wegnummers in de trant van Bxxxx is prima, monteer wel een klimverzet en de winkeltjes op het platteland zijn er niet meer
Een typische nederlander gebruikt veel te weinig Please en andere beleefdheidsfrase's en komt dan onbedoeld bot over :wink:
Maarten W schreef:Je geeft aan dat camperen de beste optie is, maar dat kan best lastig zijn in Engeland. Veel campings zijn volledig ingericht voor caravans en verhuur van trailers. Er zijn best veel campings waar tentjes niet eens worden toegelaten. Je moet dan lid zijn van de caravan club.
Maar gelukkig is er deze website waarmee je precies kan uitvinden waar je wel met je tentje welkom bent. :wink: Tis wel even iets meer zoeken dan bij het schotland-broertje van de site; daar staatgelijk aangegeven of het geschikt is voor tenten.
En als je toch al met een groepje bent kun je hier en daar natuurlijk ook een stacaravan huren....
m-gineering schreef: Een typische nederlander gebruikt veel te weinig Please en andere beleefdheidsfrase's en komt dan onbedoeld bot over :wink:
Aah meneer heeft door waarom wij denken dat Nederlanders eigenlijk Duitsers zijn, dat of gewoon bot idd....

De tip over de "b" wegens is ook een goede.

Vooral in Noordwest heb je veel Youthhostels en uiteraard heb je overal B+B's

Er zijn ook genoeg campings, wild kamperen mag officieel niet maar wordt meestal gedoogt als je en beetje normaal doet.

Grappig, toen ik 15 was ging ik altijd wild kamperen, toen wist ik niet dat campings bestond, had ik dat wel geweten had ik het geld toch niet:)
m-gineering schreef:ik heb het al eerder gezegd, ik zou met een hele grote boog om London en commuterbelt heen fietsen
De 'commuter belt' is inderdaad verschrikkelijk, maar er zijn zeker hele leuke plekjes in Londen om te fietsen (bv. het gebied bij Twickenham en Richmond). Ik vond het ook leuk om langs de Big Ben te fietsen. De stad heeft onder bezielende leiding van de vorige burgemeester erg veel gedaan om fietsen te promoten en dat is goed gelukt. Mede onder invloed van de 'tube bombings' is het aantal fietsers enorm gestegen. Ook zijn er speciale fietskaarten met autoluwe routes ontwikkeld die best ok zijn. Je kunt ze bestellen op:

http://www.tfl.gov.uk/tfl/roadusers/cyc ... quest.aspx

Hoewel Londen dus een stuk beter is te fietsen dan pak hem beet 5 jaar geleden, zou ik er nog steeds niet voor om fietsen overigens. Het valt in het niets bij het schitterende platteland!!
m-gineering schreef: Een typische nederlander gebruikt veel te weinig Please en andere beleefdheidsfrase's en komt dan onbedoeld bot over :wink:
Klopt uiteraard als een bus. Wel grappig, als ik nu in Nederland ben en dan Engelse omgangsvormen naar het Nederlands vertaal krijg ik ineens de vraag waarom ik mensen constant bedank en me om de haverklap excuseer... In Engeland zijn m.i. 'sorry' en 'thanks' veel meer sociale omgangsvormen dan oprecht gemeend, maar ze maken een maatschappij wel wat vriendelijker. Een leuk reisboek voor Engeland (niet Wales, maar je komt er doorheen ;-).

http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/ ... 0113909bes

Heeft niets met fietsen te maken, maar is een zeer interessante antropologische beschrijving van de Engelse maatschappij. Even door het eerste hoofdstuk doorbijten, dan wordt het leuk!
Hallo,

erg bedankt voor die camping site. Maar hoe zit dat met die tenten precies??
Dat maakt de route plannen al wel een stukje makkelijker!

Zo rustig mogelijk (qua verkeer) fietsen lijkt me wel het fijnste ja.
Maar waar vind ik een overzicht van die b wegen??

Londen waren we zeker van plan te ontwijken.

Heeft er iemand nog een stuk route naar Calais??

Ik heb via routeyou al stukken kunnen vinden die we aan elkaar zouden kunnen leggen als route in GB, alleen 1 klein stukje ontbreekt.
Weet iemand misschien beter hoe deze site werkt?? Kun je volgens die site overal fietsen of werkt het als een soort google maps??

Alvast bedankt!!
Sustrans al bekeken?

http://www.sustrans.org.uk/map
Aglet schreef:Hallo,

erg bedankt voor die camping site. Maar hoe zit dat met die tenten precies??
Dat maakt de route plannen al wel een stukje makkelijker!
Ik weet niet zeker of ik je vraag goed begrijp en of die naar aanleiding van mijn posting over deze website is. (Probeer de quote-functie eens.) Maar als op een tentje drukt op de kaart kom je bij de beschrijving van de camping. Daar zie je met symbooltjes aangegeven (tent doorgekruist of niet) of een tent welkom is. Althans zo werkt het voor de kaarten van Schotland.
Ok ik zie nu dat de hierboven beschreven werkwijze niet geldt voor de kaarten van Engeland. Hier kom je terecht op de website van een camping en zal je dus de website moeten lezen of tenten welkom zijn.
Deze website werkt handiger. Je kunt hier al je selectiecriteria van tevoren aangeven. Voor meer info kun je ook de gebruikersreviews lezen, maar neem ze wel met een hele grote korrel zout.

Peter
Hey Peter,

erg bedankt voor die site. Erg handig!
Weet je heel toevallig waar een groene en waar een rode tent voor staat??

Groetjes!
Aglet schreef: erg bedankt voor die site. Erg handig!
Weet je heel toevallig waar een groene en waar een rode tent voor staat??
Geen flauw benul. Heb een aantal campings gecheckt waar ik de afgelopen weken heb gestaan en er is geen touw aan vast te knopen.

Peter
Aglet schreef: Weet je heel toevallig waar een groene en waar een rode tent voor staat??
De groene tentjes hebben een foto als je erop klikt en de rode niet. :wink:
Blanche schreef: De groene tentjes hebben een foto als je erop klikt en de rode niet. :wink:
Oeps, betrapt. :cry:
Ik had naar de kwaliteitsverschillen gezocht.

Peter