Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Camperen op een berg? - Forum Wereldfietser

Camperen op een berg?

Ik hou erg van fietsen in de bergen. Maar als ik op een bergweg fiets met een steile bergwand aan de ene kant en een ravijn aan de andere kant (zoals hier in de Hoge Atlas, Marokko), dan is mijn grote angst altijd dat ik de top niet haal voor het donker word, en dat ik gedwongen ben om, ofwel om te keren of om ergens op die berg te camperen. Omkeren is natuurlijk onzin, en meestal haalde ik de top wel, maar een enkele keer heb ik inderdaad moeten camperen op een berg. Vaak zijn dat geen beste plekken om te camperen (uiteraard) en kost het veel moeite een plekje te vinden. Bovendien is het 's nachts koud op grote hoogte en moet je uitkijken dat als het gaat regenen je tentje niet wegspoelt. Vanaf een uur of 4 's middags onthoud ik alle eventueel mogelijke campeerplekjes waar ik langskom en hoop er verder maar het beste van......

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Afbeelding

Afbeelding
Mijn ervaringen met kamperen op een berg zijn fantastisch!
Sterker nog, op m'n langere reis in Zuid-Amerika vond ik één van de mooiste trajecten het stuk door een Nationaal Park heen in de Andes! Ondanks het vochtige karakter in die week. Het was op dat moment zomer, dus erg koud was het niet op zo'n 4800 meter hoogte. Wel lag er 's ochtends wat sneeuw, en m'n -20º slaapzakje was maar net genoeg. :wink:

Ook in Marokko en op de Pico Veleta in Spanje alleen maar goede ervaringen.

PS. Op je eerste foto zie ik al kampeerplekjes hoor. Die tweede is al wel spannend.
Je moet gewoon uitkijken waar je gaat staan op de berg. Uit de wind en de eventuele regenstromen zijn te voorspellen. Goede ervaringen tot nu toe en de meest fraaie zonsondergangen!
Er is nog een reden dit te doen, het UITZICHT! :D

Zelf heb ik nog geen ervaring met camperen op een berg, maar deze in de afgelopen vakantie is ook leuk.

Afbeelding
Volgens mij vallen zonsondergangen onder het kopje uitzicht Leo. :wink:
Voor de goede orde, ik bedoel dus camperen in het hooggebergte, vanaf ca. 2.000 m.
(Was misschien een betere titel geweest).
Hoewel iets minder hoog in noordelijker streken ook al menens kan zijn.
Wim