Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Plastuit - Forum Wereldfietser

Plastuit

Ik vond via de zoekfunctie niet een specifiek onderwerp over de plastuit voor vrouwen dus bij deze.

Ik dacht er al een tijdje over na om er een aan te schaffen (niet wegwerp). Vooral voor tijdens festivals, dagen als koninginnedag en gore campingtoiletten en als je echt heel nodig moet langs de kant van de weg.

De actie van iemand die ik ken droeg niet erg bij tot het ondernemen van actie (zij plaste haar hele broek onder met een weg-werp tuit bij een 'piskruis' op lowlands).

Onlangs toch maar bij de Bever een Whiz plastuit gekocht. Hij is van een soort siliconen en houd bijna geen water vast nadat je hem gebruikt hebt. De claim op de site van 'geen water na 1 x uitschudden' is echter niet helemaal waar... maar zo vies ben ik nou ook weer niet van m'n eigen plas. Gewoon ff uitspoelen of in 'n zakje bewaren tot dat kan.

Er schijnt een antibacteriele laag in te zitten waardoor er sowieso geen bacterien in kunnen groeien, maar hij kan ook in de wasmachine.

De 'pasvorm' vind ik goed en ik kan hem ook prima gebruiken met mijn broek en gewone onderbroek nog aan. Dat geldt helaas niet voor de fietsbroek, die sluit toch te hoog en te strak om (zonder half bloot langs de weg te staan) te kunnen plassen. Maar als je ergens privé of achter een boom staat is het altijd nog beter dan op de hurken (vind ik dan).

Ik denk dat het ook handig is om 's nachts bijvoorbeeld in een lege cola-water-fris-fles te plassen, of een leeg pak sap ofzo. De opening is erg smal, wat fijn is als je heel nodig moet en je niet alles uit de wc-pot weer op je voeten gespetterd wil hebben :wink: Ik heb nog geen last gehad van lekkage in elk geval.

Aangezien ik zelf graag recensies van mensen had willen lezen tijdens m'n research, schrijf ik er bij deze zelf een, misschien heeft iemand er wat aan.

meer info: http://www.whiz-freedom.nl
Kosten: € 19,95 bij Bever, op de website 15 euro maar toen ik dat probeerde (tijdje terug) moest je nog 5 euro verzend betalen...
Ik geef toe, staand een plasje doen is handig omdat je niet je broek helemaal hoeft te laten zakken. Maar hoe erg is het nou om in de natuur even uit het zicht door de hurken te gaan?
Ook 's nachts gebruiken wij geen lege fles hoor; gaat toch nooit helemaal goed en 'zonder handen' is toch hygienischer vind ik.

Hiermee ga ik helemaal voorbij aan het feit dat er genoeg dames zijn die de plastuit wel een mooie manier vinden. :)
Maar om nou tijdens festivals, op koninginnedag en op een camping 'wild' te gaan plassen vind ik niet zo netjes.
Hoi!

Ik zal hem ook niet gebruiken om overal en nergens wild te plassen hoor, dat vind ik zelf ook asociaal, zeker in de stad. Maar met koninginnedag zijn er bijvoorbeeld wel toiletten (dixies enz) maar die zijn vaak te ranzig om aan te pakken. Hetzelfde geldt voor festivals. dan is zo'n ding toch wel handig denk ik. Geen laatste-schone-broek die in de derrie op de toiletvloer hangt en geen gedoe met vieze brillen.

Maar ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen zo'n ding nodig vind.
Zoë schreef:(zij plaste haar hele broek onder met een weg-werp tuit bij een 'piskruis' op lowlands).
Is mij ook méér dan eens gebeurd…
Dat geldt helaas niet voor de fietsbroek, die sluit toch te hoog en te strak om (zonder half bloot langs de weg te staan) te kunnen plassen.
En ook dat komt me niet onbekend voor.

Niet te snel jaloers zijn op de mannen, Zoë. Staand plassen is ook niet alles. Maar als het 's een keer zo uitkomt, is het inderdaad best handig.

.tsooJ
Weten jullie dat in India de vrouwen en mannen precies andersom plassen?
De mannen hurken en de vrouwen staan (zonder plastuit!).
:D :P :D

en je kunt ook een Vuvuzela kopen en die door een gaatje uit je tent laten steken.........hoef je de tent ook niet meer uit :!: :wink:

Vooral handig voor de mannen!!!
Fokko schreef::D :P :D

en je kunt ook een Vuvuzela kopen en die door een gaatje uit je tent laten steken.........hoef je de tent ook niet meer uit :!: :wink:

Vooral handig voor de mannen!!!



:lol:
hahaha ja :P :lol:

Hoewel die dan toch wat minder praktisch vervoerd kan worden... :wink:


@ Blanche
Ik heb in India nooit vrouwen staande zien plassen. Nou ben ik ook niet met een van hen samen in een toilethokje geweest :wink: . Maar langs het spoor zat toch echt iedereen op de hurken (misschien om een andere reden...)

Dus gewoon even uit nieuwsgierigheid, heb je dat zelf gezien/iemand je dat verteld of heb je dat ergens gelezen? Lijkt me een hele kunst namelijk, met zo'n sari of salwar kameez :shock: Ik vond het al ondingen op een hurk toilet
Zoë schreef:@ Blanche
Ik heb in India nooit vrouwen staande zien plassen. Nou ben ik ook niet met een van hen samen in een toilethokje geweest :wink: . Maar langs het spoor zat toch echt iedereen op de hurken (misschien om een andere reden...)

Dus gewoon even uit nieuwsgierigheid, heb je dat zelf gezien/iemand je dat verteld of heb je dat ergens gelezen? Lijkt me een hele kunst namelijk, met zo'n sari of salwar kameez :shock: Ik vond het al ondingen op een hurk toilet
Het was in Zuid India, we liepen langs een groepje vrouwen en hoorde het klateren.
Het duurde even en toen viel het kwartje....ze waren aan het plassen met de sari naar beneden (!) en druk kwebbelend ( :D ). Ook hebben we veel mannen daar zien hurken en plassen. Misschien een typische gewoonte in Kerala/Tamil Nadu?
hmmm ok :P Heb een maand rondgetrokken door India (van noord naar zuid) maar blijkbaar heb je per fiets toch een nog authentiekere India-experience ;)
Nee hoor, we hadden toen het licht nog niet gezien.
We reisde toen namelijk nog met de rugzak.
Wat je authentiek noemt! :lol: