Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reiswekker - Forum Wereldfietser

Reiswekker

Voor aanstaande vakantie(s) ben ik op zoek naar een simpel maar degelijk reiswekkertje. Afgelopen jaren heb ik gebruik gemaakt van een telefoon-alarm, maar ik ben nu in het bezit van een telefoon die aan moet blijven staan om het alarm te laten functioneren, en dat is niet zo wenselijk. Daarnaast heb ik ook een reiswekker van de Bever gebruikt (merk weet ik niet meer) maar deze beviel zo slecht (bij het uitdrukken van het alarm, verstelde je gelijk de huidige tijd...) dat ik deze teruggebracht heb. Ik heb ook een wekkertje van de Hema in handen gehad, maar deze voelde veel te fragiel om het een aantal weken in een hobbelende fietstas uit te houden.

Ik heb het forum doorgezocht (en ook via google de rest van het internet geraadpleegd) maar niet gevonden wat ik zoek.

Kortom, heeft iemand goede ervaringen met een bepaald wekkertje?
Ik heb de reiswekker van Loesje gewoon een ouderwets analoog klokje met een piep-piep-piep-piep piep-piep-piep-piep toontje zoals je die vaak hoort (geen zoemer)

En met een leuke wereld-reis tekst 8)

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
De eerste keer ging wel mijn batterij snel leeg, maar dat was de batterij die erbij zat. Hij zit in een (nep)leren hoesje met drukknoop dus kan wel tegen een stootje.

Voor diegene die elke overbodige gram willen thuislaten misschien niet de meest ideale, maar hij is natuurlijk wel heel cool :wink:

Je kan hem hier vinden:
http://www.loesje.nl/cgi-bin/winkel/perlshop.cgi
Een horloge met wekfunctie (alarm).
Mijn Avocet horloge met wekker (en nog veel andere zaken, w.o. tijd :D )
Gebruik ik zo'n 12 jaar met veel plezier!

Afbeelding

Gee
Gee schreef:Mijn Avocet horloge met wekker (en nog veel andere zaken, w.o. tijd :D )
Maar misschien wil Secretaris wel zijn/haar mooie horloge om de pols houden..

Hoe vaak gebruik je nou een wekker op reis/vakantie? Voor die paar keer dat je op tijd op moet staan, kan je toch best je telefoon een nachtje aan laten staan?
Weet je zeker dat je telefoon aan moet blijven staan om de wekker te gebruiken?
Ik heb verschillende telefoons gehad en het alarm werkte ook altijd wanneer de telefoon uit stond.

Harry
Bedankt voor de reacties!

Ik heb zeker wel een wekker nodig om mijn tent uit te komen. Ik kan zonder problemen een flink gat in de ochtend slapen, zelfs met de zon op de tent.

Ik heb mijn telefoon getest en het alarm gaat niet af als de telefoon uitgeschakeld is. Daarnaast beschikt mijn horloge ook niet over een piepfunctie, maar een exemplaar dat dit wel heeft, is ongetwijfeld ergens (kermis? ;) ) te vinden.

De Loesjewekker is ook leuk trouwens, ik had vroeger de grotere broer van het getoonde exemplaar, ouderwets tikkend en met een enorm harde rinkel.