Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gasblikjes Chili - Forum Wereldfietser

gasblikjes Chili

Half juli ga ik naar Chili. Ik heb nog geen duidelijkheid over de verkrijgbaarheid van gasblikjes, zowel of ze te vinden zijn, en welk type ventiel het meest gangbaar is.

Wie kan uitsluitsel geven?

De benzinebrander laat ik liever thuis.

Ik gebruik nu een MSR PocketRocket. Omdat we behoorlijk afhankelijk gaan zijn van onze brander en met 3-4 man zijn wil ik een iets minder wiebelig geval meenemen en kom zodoende uit op de MSR WindPro en Primus ExpressSpider (beide ±200g). Uiteraard alleen als daarvoor de blikjes te krijgen zijn.

Iemand ervaring met deze twee branders, of een goede alternatieven?

Sjors
Sjors schreef:Half juli ga ik naar Chili. Ik heb nog geen duidelijkheid over de verkrijgbaarheid van gasblikjes, zowel of ze te vinden zijn, en welk type ventiel het meest gangbaar is.

Wie kan uitsluitsel geven?

De benzinebrander laat ik liever thuis.

Ik gebruik nu een MSR PocketRocket. Omdat we behoorlijk afhankelijk gaan zijn van onze brander en met 3-4 man zijn wil ik een iets minder wiebelig geval meenemen en kom zodoende uit op de MSR WindPro en Primus ExpressSpider (beide ±200g). Uiteraard alleen als daarvoor de blikjes te krijgen zijn.

Iemand ervaring met deze twee branders, of een goede alternatieven?

Sjors

Gewoon de klassieke doorpriktankjes. Deze kon ik in Chili overal kopen in de doehetzelf-winkels of de ijzerwinkels (ferreterias). Niet altijd van het merk Campingaz, maar datr maakt niet uit, want ze passen altijd.
Bedankt.
Is die ervaring recent?

Sjors
Sjors schreef:Bedankt.
Is die ervaring recent?

Sjors
Een aantal jaren geleden, maar al die apparaten, waar die blikjes inpassen om de verf mee af te branden en om mee te solderen veranderen niet zo snel. Mijn recente ervaring in andere landen is wel dat die blikjes nog gewoon in de schappen van de ijzerwinkels staan.
Primus heeft nu een serie duo branders, voor Lindall valve blikjes zoals van Primus, en voor Camping Gaz ventiel blikken. Als je dan ook nog een adapter voor prikblikjes meeneemt zit je altijd goed zolang er gas is.
Wim
In Santiago (buitensport zaken) hebben ze de ventiel blikjes van campinggaz. Ik meen dat ik ze ze ook in Pucon (merengebied) heb gezien. Informatie uit november 2009.

Leo
Prikblikjes kun je zelfs langs de Carretera Austral krijgen in stadjes.

De MSR of Colemanblikjes met schroefdraad (voor de Markill Phoenix of Primus Omnifuel bijvoorbeeld) kun je in de grote plaatsen bij buitensportwinkels krijgen.
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik geloof dat ik in Chili met een gerust hart op gas kan gaan kokkerellen.

Sjors