Additionally, paste this code immediately after the opening tag: VERKOCHT: Brooks B17 zadel - Forum Wereldfietser

VERKOCHT: Brooks B17 zadel

Het zadel gaat emigreren naar België!
Is dit de B17S, dat wil zeggen het damesmodel?
Wim
Hoi Wim,
niet dat ik weet, er staat op Brooks Champion Standard b17.
Suzanne Vonk schreef:Hoi Wim,
niet dat ik weet, er staat op Brooks Champion Standard b17.
Dan is het ook geen B 17 Narrow (van het plaatje) :wink:
:lol: dat had ik dus niet gezien, dat plaatje was geleend van internet! Bedankt Marten!

Maar goed, iedereen heeft wel een idee van een brooks zadel toch?
het is dus gewoon een standaard B17 zadel, de kleur is zwart. Niet smal, niet voor vrouwen... meer kan ik er echt niet van maken ;-)
Is een narrow niet het zelfde als een standaard?

Hier een plaatje van een standaard van de Brooks site:
Afbeelding
De gewone is 170 mm breed, de narrow 152 mm.
W
De standard is 170mm breed, de narrow is 155mm breed.

Bron
Het gaat hier om een nieuw exemplaar, maar even in het algemeen: hoe denkt men over tweedehands Brooks zadels? Ik zou er zelf niet snel aan beginnen, na een kilometer of vijfhonderd is dat toch een zeer persoonlijk accessoire, lijkt me.

.tsooJ
Eigenlijk wel. Anderzijds verschillen mensen nu ook weer niet zo heel veel. Het zadel moet opnieuw worden ingereden en zal weer iets van vorm veranderen.
Het maakt ook wel uit of het om een ouder zadel gaat of niet. De oudere waren stugger en zakten niet zo snel helemaal in als de nieuwe soms doen. Ik heb vandaag mijn tamelijke nieuwe Conquest eraf gehaald en vervangen door een 34 jaar oude Professional. Die is nog beter in vorm dan dat nieuwe al wat uitgelubberde zadel, en zit ook veel lekkerder.
Wim
Alien schreef:Het gaat hier om een nieuw exemplaar, maar even in het algemeen: hoe denkt men over tweedehands Brooks zadels? Ik zou er zelf niet snel aan beginnen, na een kilometer of vijfhonderd is dat toch een zeer persoonlijk accessoire, lijkt me.
.tsooJ
Volgens mij zijn de verschillen tussen de zadelontwerpen, de leerdekken onderling en de verandering van het zadel als gevolg van het ouder worden bij één eigenaar veel groter dan het effect na een pietluttige 500 km.
Leon