Dat zal inderdaad wel zo zijn. In lab-tests zal een duurdere tent langer blijven staan en ik geloof direct dat Scandinavische tenten dan punten scoren. Maar in real life gaan tentjes eerder de lucht in door 'dom' opzetten dan door materiaalkwaliteit (echte prultentjes daargelaten).
Als ik slecht weer c.q. veel wind verwacht dan gebruik ik vaak een extra scheerlijn om de top van de tent vast te leggen aan een boom, picknicktafel oid. Of ik vraag mensen of ze hun auto voor onze tent willen zetten.
Tig jaar geleden op de Hebriden (Lewis) vroeg ik aan een Schotse Landrover-eigenaar of hij zijn flatgebouw voor onze tent wilde parkeren. Hij begon te lachen, zei vriendelijk nee, hij zei dat hij zijn caravannetje aan de auto ging binden. De 'Gails' kwamen er aan en hij vertrouwde zijn caravan niet
Wij hebben onze tent toen maar aan picknictafel gebonden en zijn in de caravan van de Schot whiskey gaan drinken met uitzicht op onze tent...
Een andere tent (het was druk we waren met 3 stellen op de camping) met uitzicht op zee en de Gails dus recht in de ingang ging de lucht in.
Had die tent wat lager gestaan en goed opgezet dan was er waarschijnlijk niks gebeurd. Ons Nomadje ging compleet plat tijdens de windstoten maat bleef wel op zijn plek..