Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Achterrek niet netjes symmetrisch geïnstalleerd - Forum Wereldfietser

Achterrek niet netjes symmetrisch geïnstalleerd

Afgelopen nacht mijn nieuw achterrekje geïnstalleerd.
Wat mij echter opviel na het installeren van het rekje en installeren van het wiel is dat de achtervork niet symmetrisch is, waardoor de afstand tussen band en rek aan de rechter zijde korten is dan aan de linker zijde.
Is het belangrijk voor de stabiliteit dat dat mooi evenwijdig is? Ik kan eventueel de spacer van de ene kant naar de andere verplaatsen (nu aan beide zijden 1). Maar als het niet nodig is, laat ik het voorlopig zo... Probleem of niet?
Afbeelding
Als het je tussen de oren niet in de weg zit dan zou ik het zo laten.... Ik kan me niet voorstellen dat je er last van hebt.

Vette bandjes trouwens!

Groet,
Eric

PS: ik zou een ander plekje voor je lampjeshouder zoeken. Het lijkt mij een kwetsbare plek en schuin van rechts is het niet zichtbaar. Ook denk ik dat doordat het zo laag zit je in tunnels ed verder weg ingeschat wordt dan dat je daadwerkelijk bent.
Lasse schreef:Afgelopen nacht mijn nieuw achterrekje geïnstalleerd.
Wat mij echter opviel na het installeren van het rekje en installeren van het wiel is dat de achtervork niet symmetrisch is, waardoor de afstand tussen band en rek aan de rechter zijde korten is dan aan de linker zijde.
Is het belangrijk voor de stabiliteit dat dat mooi evenwijdig is? Ik kan eventueel de spacer van de ene kant naar de andere verplaatsen (nu aan beide zijden 1). Maar als het niet nodig is, laat ik het voorlopig zo... Probleem of niet?
Afbeelding
waarom heb je die spacers gebruikt, ik zou ze alleen gebruiken als je ze nodig hebt, dus om om buizen heen te komen. Lijkt me hier niet het geval.

Cargo's hebben grote 6mm gaten, best kans dat als je de bouten iets lost en de de drager de goede kant optrekt het minder wordt.

Als de band niet tegen de drager aanloopt is het probleem cosmetisch, niet technisch. Als de gaten links en rechts niet exact op de zelfde hoogte zitten dan krijg je dit
eric190173 schreef:PS: ik zou een ander plekje voor je lampjeshouder zoeken. Het lijkt mij een kwetsbare plek en schuin van rechts is het niet zichtbaar. Ook denk ik dat doordat het zo laag zit je in tunnels ed verder weg ingeschat wordt dan dat je daadwerkelijk bent.
Ik had ook al twijfels bij de plaats van dat houdertje omdat het rek er wat tegen duwt. Nu een ander houdertje dat ik nog liggen had aan de zadelstang bevestigd en die eerste eraf gehaald. Zolang er niet veel te veel bagage op het rek ligt, zou het goed zichtbaar moeten zijn.
m-gineering schreef:waarom heb je die spacers gebruikt, ik zou ze alleen gebruiken als je ze nodig hebt, dus om om buizen heen te komen. Lijkt me hier niet het geval.
Dat is omdat zonder de spacers de buisjes van het rek tegen het kader zitten en op die manier een opening van enkele millimeters vormen tussen het bevestigingspunt van de achtervork en dat van het rek. Ik vermoed dat dat vrij slecht zou zijn. De achtervork heeft geen tegenover elkaar liggende openingen die voldoende vrij staan:
Afbeelding

Bedankt voor de antwoorden, ik zal het (voorlopig) zo laten staan.
Lasse schreef: Ik had ook al twijfels bij de plaats van dat houdertje omdat het rek er wat tegen duwt. Nu een ander houdertje dat ik nog liggen had aan de zadelstang bevestigd en die eerste eraf gehaald. Zolang er niet veel te veel bagage op het rek ligt, zou het goed zichtbaar moeten zijn.
Een mooi tierapje door de oogjes van de drager die bedoeld zijn voor licht/reflector montage en daar je aan clippen als het nodig is...

Of voor een paar centen bij Action / Halfords / Hema zo'n batterij led lamp/reflector scoren. Ben je gelijk klaar...