Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsfabriek Amsterdam failliet - Forum Wereldfietser

Fietsfabriek Amsterdam failliet

De Fietsfabriek is failliet. Het Amsterdamse fietsenbedrijf, onder meer bekend van de populaire bakfiets, heeft torenhoge schulden en heeft het ontslag aangevraagd voor zijn 10 tot 15 werknemers.
De schuld zou zijn opgelopen tot meer dan een miljoen euro. De curator werkt aan een doorstart. Inmiddels hebben zich enkele belangstellenden gemeld voor overname van de zaak.
Aanleiding voor het faillissement is de dalende omzet. Een reddingspoging zou op niets zijn uitgelopen.

Bron: tt-EEN 186, do. 10 juni 2010.
Hoe kan een product dat zo'n succes werd ineens failliet gaan? Dalende omzet? Nou als je het mij vraagt, misschien eerder een slechte bedrijfsvoering. Wel dom natuurlijk als je verwacht dat je elk jaar maar meer gaat verkopen en als het eens een jaar tegen valt dan moet je toch de klappen kunnen opvangen.
Een super sjieke winkel van De Fietsfabriek zit/zat op een dure locatie. Op weg naar mijn 'werk' fietste ik er vaak langs en zag zelden klanten. Wellicht dat zij zich te veel op een hype richtten?

Maar zo gaat er in in Amsterdam wel meer mis, kijk ook maar naar Ton Kroonenberg. Rutger, bij ondernemingen is het inderdaad vaak een slechte bedrijfsvoering. Je moet altijd de vinger op de pols houden wat liquiditeit betreft, inzicht in de markt hebben, een stukje marketing-inzicht en vooral plezier hebben in wat je doet.

Ook andere winkels zie ik nu al de verkeerde kant opgaan. Afgezien van de eerdergenoemde punten is een stukje strategisch inzicht (a la Mintzberg) ook niet verkeerd :lol:
Eric Schuijt schreef:Een super sjieke winkel van De Fietsfabriek zit/zat op een dure locatie. Op weg naar mijn 'werk' fietste ik er vaak langs en zag zelden klanten. Wellicht dat zij zich te veel op een hype richtten?

Maar zo gaat er in in Amsterdam wel meer mis, kijk ook maar naar Ton Kroonenberg. Rutger, bij ondernemingen is het inderdaad vaak een slechte bedrijfsvoering. Je moet altijd de vinger op de pols houden wat liquiditeit betreft, inzicht in de markt hebben, een stukje marketing-inzicht en vooral plezier hebben in wat je doet.

Ook andere winkels zie ik nu al de verkeerde kant opgaan. Afgezien van de eerdergenoemde punten is een stukje strategisch inzicht (a la Mintzberg) ook niet verkeerd :lol:

Tis natuurlijk makkelijk om klaar te staan met een oordeel over zaken die failliet zijn/gaan. Het kan een ieder overkomen zelfs als je alles zo goed mogelijk (strategisch) hebt aangepakt. Dus ook de Vakantiefietser. :roll: Das alleen maar verdrietig want er gaat een hoop leed mee gepaard voor de betrokken. Heel veel sterkte aan de betrokkenen!
Enne misschien kan je beter even uitleggen wat je met het strategisch inzicht van Mintzberg bedoelt. Toevallig deel ik die kennis met je maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat niet doen. Of is die info concurrentie-gevoelig? :wink:
Als het erop aankomt denk ik dat ik meer zou willen weten van Ton Kroonenberg. Mintzenberg krijgt op Google nogal wat verwijzingen :lol:
Blanche schreef:
Eric Schuijt schreef:Een super sjieke winkel van De Fietsfabriek zit/zat op een dure locatie. Op weg naar mijn 'werk' fietste ik er vaak langs en zag zelden klanten. Wellicht dat zij zich te veel op een hype richtten?

Maar zo gaat er in in Amsterdam wel meer mis, kijk ook maar naar Ton Kroonenberg. Rutger, bij ondernemingen is het inderdaad vaak een slechte bedrijfsvoering. Je moet altijd de vinger op de pols houden wat liquiditeit betreft, inzicht in de markt hebben, een stukje marketing-inzicht en vooral plezier hebben in wat je doet.

Ook andere winkels zie ik nu al de verkeerde kant opgaan. Afgezien van de eerdergenoemde punten is een stukje strategisch inzicht (a la Mintzberg) ook niet verkeerd :lol:

Tis natuurlijk makkelijk om klaar te staan met een oordeel over zaken die failliet zijn/gaan. Het kan een ieder overkomen zelfs als je alles zo goed mogelijk (strategisch) hebt aangepakt. Dus ook de Vakantiefietser. :roll: Das alleen maar verdrietig want er gaat een hoop leed mee gepaard voor de betrokken. Heel veel sterkte aan de betrokkenen!
Enne misschien kan je beter even uitleggen wat je met het strategisch inzicht van Mintzberg bedoelt. Toevallig deel ik die kennis met je maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat niet doen. Of is die info concurrentie-gevoelig? :wink:
O ja... ik zal je ook nog een strategisch communicatieadvies geven....
Het is voor je imago ook niet zo handig om in het openbaar af te geven tegen branchegenoten. :wink:
Blanche schreef:
O ja... ik zal je ook nog een strategisch communicatieadvies geven....
Het is voor je imago ook niet zo handig om in het openbaar af te geven tegen branchegenoten. :wink:
http://www.tweewieler.nl/nieuws/2078/de ... alers.html
:wink:




/Anon
:twisted: Heel onstrategisch samengevat is de eigenaar een boef en kunnen ze in Turkije geen buizen aan elkaar lassen. :twisted:
Ha, Blanche het was een concrete vaststelling van een feit :lol:

Arnob, Ton Kroonenberg had ik toevallig twee weken geleden nog kort gesproken. Hij is nog steeds boos. Kroonenberg's faillissement heeft mij ook verdriet gebracht. Zo zonde!
En Blanche, ik zie helaas een paar zaken een verkeerde kant opgaan en iedere collegiale collega die weggaat doet mij ook pijn.
Goed nieuws:
Winkels van De Fietsfabriek weer open

* ANP | Gepubliceerd op 29 juni 2010, 09:57
* Laatst bijgewerkt op 29 juni 2010, 10:06

AMSTERDAM -

De winkels van De Fietsfabriek zijn weer open. Dat heeft de fietsenproducent dinsdag bekendgemaakt. Begin deze maand maakte het bedrijf haar faillissement bekend en vroeg ontslag aan voor de medewerkers.

Het Amsterdamse fietsenbedrijf maakt een doorstart en wil het netwerk van dealers en franchisehouders in verschillende steden in binnen- en buitenland verder uit bouwen.

De Fietsfabriek is bekend van de populaire bakfiets. Het bedrijf meldt ook dat de voor het faillissement bestelde fietsen allemaal zullen worden geleverd.