door
ArthurJ » do 08 jul, 2010 10:36
Hey,
Leuk idee! Ik zelf ben vaak richting friesland / wadden gegaan vanuit het midden van het land. 1 keer een route genomen waarbij ik de dijk lelystad - enkhuizen heb gefietst en daarna texel - vlieland - terschelling heb aangedaan. De overtocht texel - vlieland gaat met een boot "de vriendschap" en een vrij bijzondere truck over de vliehorst. Erg leuk om te doen, hier een linkje
http://www.waddenveer.nl/?p=5&o=1 Wel op tijd reserveren! Ik heb in het laagseizoen een nacht langer op texel moeten verblijven omdat ik niet op tijd gereserveerd had!
Een tip voor texel is de noordzijde van het eiland en dan voornamelijk het gebied "de slufter", erg mooi gedeelte en zeker een wandeling waard!
Ook op vlieland zal ik zeker reserveren op de camping, ook al kom je als trekker / eilandhopper, plek is niet altijd gegarandeerd! De overtocht daarna, naar terschelling is vrij makkelijk te maken.
Ik hoorde vorig jaar trouwens mensen die op een één of andere manier (misschien via VVV) overtochten hebben gemaakt met particuliere bootbezitters. Er zijn voldoende mensen met een boot die ook eilandhoppen en ze hebben op die manier hun overtochten gemaakt! Leuk idee natuurlijk!
Verder is friesland natuurlijk plat en waterrijk! Met hele mooie weggetjes en vooral ook schattige kleine dorpjes!
Succes met jullie reis! Mochten jullie nog vragen hebben stuur dan maar een berichtje!
Arthur