Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Twitter - Forum Wereldfietser

Twitter

Hoi,

Ik was eigenlijk wel nieuwsgierig wie hier allemaal twittert?

Ik merkte tijdens onze korte fietsvakantie in Tsjechië, dat het heel makkelijk is om even zo snel een berichtje achter te laten om zo iedereen op de hoogte te stellen, zonder daarvoor een ellenlang (geinig) verhaal voor te hoeven typen.

Verder verschijnt het laatste bericht dan ook weer op onze website, dus dan is iedereen die wil zo'n beetje op de hoogte.

Misschien een idee om een lijstje hier bij te houden? Als jullie dat leuk vinden en kunnen waarderen natuurlijk... anders knalt een mod het topic maar op slot.
Ik doe alvast een voorzet ;)
Ik kan de lijst altijd aanvullen natuurlijk!

Twitteraccounts:

* ellenvanderzwan
* jarno
* Guus (reichbus)
* ikreisrond (Robertjan)
* Dennis & Marijcke
* Marco Meijerink
Ik heb ook wel iets, maar niet echt in gebruik volgens mij. Ik zal 'm even opzoeken.

Gevonden:
@ikreisrond
leuk idee, alhoewel ik niet zo internet trouw ben onderweg. Maar dat kan dit jaar anders worden, want een andere telefoon.
www.twitter.com/snowfreakyvon
http://www.twitter.com/marcomeijerink
maar dat wist je al ellen.
Hoewel ik twitter wel gebruik moet ik wel zeggen dat ik de promo twitters niet of nauwelijks meer lees. Iets teveel reclame en te weinig social.
Ik wel Marco, maar misschien zijn er meer mensen hier geïnteresseerd om jou te volgen, toch?

Het meest handige vind ik gewoon dat je heel kort toch even een update kunt geven over je fietsreis/vakantie, en makkelijk ook bijvoorbeeld een foto kunt bijvoegen. Ik heb niet altijd zin om een heel verhaal te typen, lui als ik soms ben! ;)

En... persoonlijk vind ik het leuk om leuke "levens-quotes" te plaatsen of te retweeten (zoals deze van travellingtwo):

"Life is like a ten speed bicycle. Most of us have gears we never use." - Charles M. Schulz

Groet,
Ellen
fietsjunks schreef:Het meest handige vind ik gewoon dat je heel kort toch even een update kunt geven over je fietsreis/vakantie ...
Daarom hebben we ook beslist om op de "Twitter-boot" te springen. Met de steeds groter wordende populariteit van smartphones en mobiel internet kan het mss een alternatief voor bellen en SMS'en zijn om het thuisfront "snel even" op de hoogte te brengen.

We zijn te vinden op: @horizonfietsers
Mij vind je op @twilightmoon
Kunnen bloggen zonder internettoegang vind ik een erg groot voordeel van microblogs zoals Twitter. Nadeel van Twitter is alleen dat je berichtjes echt beperkt zijn tot 140 karakters, en dat vind ik toch echt te weinig voor de korte berichtjes die ik onderweg wil versturen. Het microblog van hamba.nl (voorheen reisdagboek.net) plaatst aan elkaar geplakte SMS'jes als één berichtje. Daardoor kun je een paar fatsoenlijke zinnen schrijven en dat is toch beter als je een indruk wilt geven van je reis.

Ik twitter ook trouwens, maar dat is meer voor het dagelijks leven en omdat iedereen het doet.

Grtjs, Waltertje
Dan is het natuurlijk ook wel handig als ik mijn adressen vermeld.
Reisdagboek: http://noordkaapfujin.reisdagboek.net/microblog
Twitter: http://twitter.com/noordkaapfujin